حضور تیم ورزشی لشگر ۱۶زرهی قزوین در مسابقات جهانی/ یادواره شهدای استان برگزار شد

به گزارش رکنا ازقزوین؛ امیرسرتیپ حسین محمد شفیعی فرمانده ارشد نظامی آجا در استانهای قزوین و زنجان به مناسبت فرارسیدن هفته ارتش در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۲۹ فروردین با درایت و دوراندیشی امام راحل بعنوان روز ارتش نامگذاری شد تا اقتدار و جایگاه این نیرو بخوبی حفظ شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این هفته گفت: همزمان با آغاز هفته یادواره شهید صیاد شیرازی با حضور مقامات ارشد به همراه رونمایی از ۲ کتاب برگزار خواهد شد و همچنین یادواره ۲ هزار و ۹۵۰ شهید لشکر ۱۶ زرهی نیز در این هفته برگزار می شود.

امیر سرتیپ‌دوم شفیعی اظهار کرد: نمایشگاه ادوات نظامی و تجهیزات نیروی زمینی در لشکر ۱۶ زرهی از روز بیست و یکم فروردین به صورت روزانه دایر می شود و بازدید از آن در ساعات ۹:۳۰ الی ۱۲:۳۰ و ۱۵ و ۳۰ تا ۱۸ و ۳۰ برای عموم شهروندان آزاد خواهد بود.

وی همچنین گفت: در این نمایشگاه تعدادی از پهپادهای ساخت داخل که قبلاً از آن رونمایی شده نیز به معرض نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حضور و سخنرانی در راهپیمایی روز قدس در قزوین و شهرستان ها، برگزاری ضیافت افطاری، ارائه خدمات درمانی توسط کادر درمانی بیمارستان۵۲۳ ارتش شهر قزوین در مناطق محروم و روستاها، نورافشانی در شب بیست و نهم فروردین و برگزاری مراسم ویژه شب قدر بخشی از برنامه های لشکر ۱۶ زرهی در این هفته به شمار می رود.

وی افزود: یکی از طرح ها تغییر و تحول در ماهیت یگانهای نزاجا و طرح دوم جایگزین شدن تسلیحات با ویژگی دورزن بودن، دقیق بودن، هوشمند بودن و قابلیت جایگزین شدن است.

این فرمانده نظامی بیان کرد: طرح سوم زدودن کهنگی از چهره پادگانها و خانه های سازمانی و مراکز درمانی است.

امیر شفیعی اظهارداشت: طرح چهارم احداث خانه های شخصی برای افراد است به طوری که در حال حاضر ۲۳ هزار واحد مسکونی سازمانی برای ارتش در کشور ساخته شده یا در دست ساخت است.

وی گفت: در استان قزوین نیز ۱۲۰ واحد سازمانی ساخته شده و درحال حاضر فقط در قزوین ۷۷۰ واحد مسکونی و در استان بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سازمانی داریم.

photo_2023-04-08_22-11-03

امیر شفیعی بیان کرد: در هفته ارتش که از ۲۱ فروردین سالروز شهید صیاد آغاز شده و تا ۲۹ فروردین ادامه دارد بیش از 250 عنوان برنامه در استان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: غبار روبی مزار شهدا، شرکت در راهپیمایی روز قدس، دیدار با امام جمعه قزوین، تجلیل از خانواده شهدا،. جانبازان و ایثارگران، برپایی مراسم ضیافت افطاری، از مهمترین برنامه های هفته ارتش است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استانهای قزوین و زنجان در ادامه گفت: شرکت خلبانان در برنامه های هوانیروز آبیک همراه بالگرد، طبخ و توزیع افطاری، ویزیت رایگان بیماران در بیمارستان ارتش، مراسم نورافشانی، رژه نیروهای مسلح در ساعت ۸ صبح روز ۲۹ فروردین از دیگر برنامه های هفته ارتش در قزوین است.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین با اشاره به اقدامات این لشکر عنوان کرد: نیروی زمینی لشکر ۲۶ زرهی و تیپ های تابعه از سه سال گذشته در جهت تامین امنیت مرزها در نقاط صفر مرزی شمال کشور مستقر شده است.

امیر سرتیپ‌دوم شفیعی خبر داد: حفاظت از مرزهای کشور، دستگیری عوامل نفوذی دشمن، کشف سلاح و مهمات، کشف اقلام قاچاق، مشروبات، احشام از دستاوردهای حضور شبانه روزی نیروهای ما در این مناطق به شمار می رود.

وی همچنین گفت:با درایت و آینده نگری فرمانده نیروی زمینی سه اصل مهم ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری در نیروی زمینی ارتش نهادینه شده است.

فرمانده ارشد آجا در استان‌های قزوین و زنجان اظهار کرد: طرح لبیک یا خامنه ای و طرح های ۳۱ گانه در راستای ارتقا معیشت کارکنان ، آمادگی رزمی نیروی زمینی، ارتقای منزلت اجتماعی و افزایش امید به آینده در حال اجرا می باشد.

 

 

یادواره شهدا در لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد

 

9481617_785

در مراسمی سالگرد شهادت صیادشیرازی و سه هزار شهید استان در قرارگاه عملیاتی ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد.

سالگرد شهادت صیادشیرازی و سه هزار شهید استان با حضور امیر سرتیپ دوم محمدخلفی مدیر آموزش معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در  قرارگاه عملیاتی ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم محمدخلفی مدیر آموزش معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در این مراسم به مسئولیت‌های متعدد و مهم شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: آخرین مسئولیتی که قرار بود از سوی رهبر انقلاب به وی داده شود رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح بود که متاسفانه بدست منافقین کوردل به شهادت رسید.

وی در ادامه به ذکر خاطراتی از نحوه پیوستن شهید صیاد شیرازی به ارتش، آموزش‌های ضمن خدمت در داخل و خارج از کشور و فعالیت‌های ارزشمند وی به ارتش و نظام‌مقدس جمهوری اسلامی پرداخت.

خدمت در کردستان و پاوه و خدمات وی در پاکسازی اشرار آن منطقه، طراحی عملیات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس، نمایندگی امام در شورای عالی دفاع از جمله فعالیت امیر صیاد شیرازی در ارتش بود.

در ادامه از صادق‌زاده و قزلباش از جانبازان سرافراز ارتش تجلیل به عمل آمد.

رونمایی از دو کتاب هوای سرد تیرماه و تاریخچه جامع لشکر ۱۶ زرهی قزوین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 885206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟