افزایش ۳ برابری بارش‌ها در برخی از شهرهای استان لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار امروز شنبه در شورای حفاظت از منابع آب و الگوی کشت لرستان، اظهار داشت: خوشبختانه تولیدات کشاورزی در سال گذشته در عمده محصولات افزایش چند برابری داشته است به طوری که توانسته‌ایم از ۹۰ تا ۱۲۰ درصد به تعهداتمان در قبال تولید محصولات مختلف عمل کنیم.

وی برنامه محوری و اساسی کشاورزی استان در سال جاری را تولیدات دیم کاری قلمداد کرد و ادامه داد: راهبردهای اساسی و هماهنگی پویا بین دستگاه‌های اجرایی در این راستا به وجود خواهد آمد.

استاندار لرستان در خصوص الگوهای کشت در استان، تصریح کرد: در این راستا جلسات تخصصی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط برگزار شده و تعیین خواهد شد.

زیویار گفت: ممکن است کشاورزان در مناطق مختلف اطلاع نداشته باشند که جایی که در آن کشاورزی می‌کنند می‌تواند در آینده به یک برهوت مبدل شود.

وی افزود: این وظیفه دستگاه‌های اجرایی است که تمهیدات لازم را شکل دهند که استفاده از منابع آب با الگوی کشت مناسب به صورت بهینه انجام شود.

استاندار لرستان در ادامه به بارش‌های چند روز گذشته در استان اشاره کرد و عنوان کرد: از همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه معاونت عمرانی، هواشناسی، مدیریت بحران، راهداری، هلال احمر و امور عشایری در برنامه‌های به موقع برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی این بارش‌ها و همچنین همراهی و رعایت توصیه‌های ایمنی توسط مردم تشکر می‌کنم.

زیویار، ادامه داد: خوشحالیم که در استان خسارت جانی نداشته و در خسارات مالی نیز آنچنان موردی شکل نگرفت.

وی گفت: خوشبختانه در شهرستان‌های خشک استان نسبت به سال گذشته حدود ۳ برابر افزایش در بارش‌ها را داشتیم که جای شکرگذاری دارد.

استاندار لرستان، تصریح کرد: در استان تقریباً میانگین ۳۰۰ میلی متر بارندگی را داشتیم که در برخی از شهرستان‌ها از معدل بلند مدت نیز عبور کردیم.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 885011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟