در اربعین ۱۴۰۲ همه باید خالصانه فقط و فقط برای آقا ابا عبدالله ( ع ) پای کار بیایم/رسانه ها صحنه هایی ماندگار از اربعین را ثبت و ضبط کردند     

به گزارش رکنا ازایلام، دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام روز شنبه ۲۶ فروردین در نشست ستاد اربعین استان گفت: برای کاهش انبوه جمعیت در مرز  و همچنین سهولت تردد زوار از مرز مهران بنا به شرایط موجود امکان استفاده از مرز چیلات برای تردد زوار در اربعین ۱۴۰۲ وجود دارد.

وی افزود: با توجه تردد زیاد زوار از مرز مهران در مقایسه با سایر مرزها، افزایش گیت های خروجی در مرز مهران نیز در دستور کار و این با جدیت پیگیری می شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام  با بیان اینکه رضایت مقام معظم رهبری از برگزاری اربعین ۱۴۰۱ نتیجه همدلی و همراهی و دلدادگی به امام حسین ( ع) بود، خاطرنشان کرد: در اربعین ۱۴۰۲ همه باید خالصانه فقط و فقط برای آقا ابا عبدالله ( ع ) پای کار بیایم.
دکتر بهرام نیا با قدردانی از همه دست اندارکاران کنگره بزرگ اربعین سال ۱۴۰۱، گفت: همراهی و همدلی نماینده ولی فقیه در استان، اعضای شورای تامین استان، مجمع نمایندگان استان و مدیران کل استانی و مردم در اربعین ۱۴۰۱ قابل تقدیر بود و شاهد بودیم حداکثر مدت ماندگاری زائر برای سوار شدن به اتوبوس برای عزیمت به مقصد  به کمتر از یک ساعت رسید، حدود ۲۳ درصد تلفات  و ۵۰ درصد کل تصادفات و سوانح در مقایسه با اربعین ۱۴۰۰ کاهش یافت و  برای نخستین بار با تدابیر اتخاذ شده مسیر ایلام - مهران در اربعین یطرفه نشد و مشکلی از نظر کمبود آب و قطعی برق نداشتیم.

استاندار ایلام ادامه داد: از اصحاب رسانه که با هر سلیقه ای  خوب پای کار آمدند  و صحنه های ماندگار اربعین ۱۴۰۱ را ثبت و ضبط کردند قدردانی می شود.

وی خواستار ترک تشریفات برای برخی از پروژه های مهم اربعین شد و گفت: به دلیل تسریع در امور در چارچوب قانون برخی پروژه های بسیار مهم با ترک تشریفات به پیمانکاران واگذار می شود و باید طبق زمانبندی تعیین شده تکمیل شوند.

استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت تکمیل پل صلواتی واقع در مسیر ایلام- مهران خواستار شد که عملیات این پروژه مهم با شتاب بیشتری دنبال شود و طبق زمانبندی تعیین شده پل صلواتی تا پایان تیرماه زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی همچنین با اشاره به عملیات تونل های شماره ۱ و ۲ اربعین، بیان داشت:  این تونل ها نیز طبق زمانبندی تعیین  پایان تیرماه تکمیل می شوند و در اربعین مورد استفاده قرار می گیرند.

دکتر بهرام نیا با اشاره به اینکه تنها رقم قرارداد اداره کل راهداری استان برای تکمیل پروژه ها این حوزه ۸۰۰ میلیارد تومان است، افزود: برای تکمیل پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سال جدید ۸۰۰ میلیارد تومان است که در حوزه های مختلف هزینه خواهد شد.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 884974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟