سامانه بارشی تهدیدی برای زیر ساخت های استان لرستان است

به گزارش رکنا از لرستان؛ احمدرضا دالوند در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خرم آباد، اظهار داشت:فعالیت سامانه بارشی از امروز ۲۳ فروردین شروع و تا روز پنج‌شنبه ۲۴ فروردین در چندین استان با شدت زیاد ادامه دارد.

هواشناسی کشور نوع مخاطره را رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید اعلام کرده است.

شرایط آب و هوابی قرمز برای استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کردستان پیش بینی شده است.

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های کرگانه، چم‌انجیر، افرینه، کشکان، کشور، زز و سزار در استان و همچنین آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی و تورهای گردشگری، احتمال خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق بخصوص از جمله مخاطرات این سامانه در مناطق جنوب و غرب لرستان و همچنین مناطق جنوب نورآباد است.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌ها در این شرایط باید حضور میدانی داشته‌ باشند، گفت: با توجه با اینکه نقاط بحرانی استان توسط هواشناسی مشخص شده برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی سریعا اقدامات لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات دستگاه‌ها در اختیار مدیریت بحران قرار دهند تا سریعا در مناطق پرخطر استقرار یابند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 884189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟