کشت ۷۵ هزار اصله نهال توت در نهالستان مغان

به گزارش رکنا از اردبیل،  محمود قلی‌زاده افزود: در راستای تفاهم‌نامه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی این تعداد نهال توت با هدف احیای صنعت نوغانداری و ابریشم برابر ظرفیت اعلام شده برای استان اردبیل، در نهالستان مغان کشت شد.

وی افزود: اجرای این عملیات بخشی از برنامه توسعه پوشش گیاهی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال در کشور می‌باشد.

قلی‌زاده با بیان اینکه استان اردبیل با دارا بودن تنوع اقلیمی و وجود سه ناحیه رویشی، ایستگاه تولید بذر و نهال مغان، کندرق خلخال و فندقلوی نمین ظرفیت خوبی در اجرای طرح مردمی کاشت درخت را دارد، گفت: این طرح با هدف افزایش سرانه پوشش درختی و توسعه فضای سبز با بهره‌گیری از ظرفیت صنایع، مجمع خیرین و شرکت‌های پیشرو در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل سهم این استان را در طرح مردمی کاشت درخت در چهار سال را ۴۰ میلیون اصله ذکر کرد و گفت: با توجه به گسترش صنایع آلاینده در کشور و افزایش آلودگی هوا، درختکاری و جنگل‌کاری مناطق مختلف بر اساس سیاست‌های کنوانسیون مبارزه با بیابان‌زایی در اولویت قرار گرفته که در مرحله اول نیاز است جهت اجرای این طرح، پویش مردمی در استان ایجاد شود.

 

کدخبر: 884017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟