مسدود شدن گردنه پای آستان کوهدشت تا ۴۸ ساعت آینده/ روستای «کمپ گنجعلی» در معرض خطر سیل است

به گزارش رکنا از لرستان؛ محمد مرادی کفراج در این رابطه اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران لرستان به فرمانداران شهرستان‌ها برای مقابله با خطرات احتمالی سیل اعلام آماده‌باش کرده است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت بحران در کوهدشت افزود: مشکلی خاصی برای هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در حوزه مدیریت بحران وجود ندارد.

فرماندار کوهدشت با بیان اینکه گردنه پای آستان راه مواصلاتی بخش طرهان و قسمتی از بخش کونانی است، عنوان کرد: این محور به‌دلیل ریزش‌های کوه و آسیب‌پذیری در هنگام بارش‌های شدید بنا به اعلام ستاد مدیریت بحران این شهرستان تا 48 ساعت مسدود است.

وی با اشاره به تعیین مسیر جایگزین برای گردنه پای آستان بیان کرد: مسیر جایگزین این گردنه از مسیر کونانی است و اهالی بخش طرهان از محور کدکن ـ خسروآباد ـ کونانی ـ کوهدشت تردد کنند.

مرادی با بیان اینکه روستای کمپ گنجعلی دارای 15 خانوار است، گفت: واحدهای مسکونی این روستا به‌دلیل وضعیت رانش در این منطقه در معرض خطر است و باید اهالی در سایت جدید جانمایی‌شده اسکان می‌یافتند، اما این اتفاق رخ نداده است و آنان به‌صورت موقت جابه‌جا می‌شوند تا از خطرات احتمالی سیل در امان باشند.

 فرماندار کوهدشت با اشاره به آبگیری سد سیمره ابراز کرد: این سد برای کنترل آب پایین‌دست باید آبگیری شود و برخی از اراضی کشاورزی مجاور سد سیمره به احتمال زیاد زیر آب می‌رود که اطلاع‌رسانی لازم در این مورد انجام شده است.

مرادی گفت: از مردم کوهدشت تقاضا داریم از تردد در حاشیه و حریم رودخانه‌های فصلی، دره‌ها و تنگه‌ها پرهیز کنند تا در هنگام بارش‌های شدید متوجه خطرات احتمالی نشوند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 883985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟