از دانش آموزان برتر مسابقات قرآنی در سمنان تجلیل شد

به گزارش رکنا از سمنان، در محفل دانش آموزی انس با قرآن کریم از دانش آموزان برتر قرآنی و معارف دینی شهرستان سمنان، شرکت کننده در مسابقات معارفی این شهرستان تجلیل شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: طرح پیوند دارالقرآن با مساجد به منظور گسترش معارف اسلامی در میان دانش آموزان در سال گذشته به اجرا درآمد.

رضاعلی کُرد افزود: نزدیک به هشت هزار نفر در این مسابقات که در اسفند سال گذشته برگزار شد شرکت کردند و در آیین امروز از ۱۶۶ دانش آموز برتر در بخش‌های مختلف این مسابقات تجلیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان هم در این آیین  بر لزوم اجرای برپایی محافل انس و آشنایی نونهالان با کلام وحی تاکید کرد.

وی انس با قرآن را به خصوص برای جوانان، مسئله بسیار مهم خواند وگفت: علاوه بر پاکیزگی جسمی برای دریافت معارف قرآن کریم به طهارت قلبی و باطنی نیز نیاز داریم و باید قلب خود را از آلودگی‌ها پاک کنیم.

9484823_192

آئین اختتامیه مسابقات معارفی آموزش و پرورش شهرستان سمنان درحضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان، عادل خالقی مدیرکل آموزش و پرورش استان، مسئولان و مربیان پرورشی و جمعی از دانش‌آموزان، در حسینیه شهدای مدافع حرم منطقه عمران کوه محلات سمنان برگزار شد.

در این آیین ضمن تجلیل از نخبگان و منتخبان مسابقات معارفی در همه مقاطع تحصیلی، گروه سرود رضوان و قاریان و حافظان ممتاز دارالقرآن امام خمینی(ره) شهرستان سمنان به اجرای برنامه پرداخت.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 883974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟