صدور بیش از دو هزار مجوز صنایع‌دستی در کردستان

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ منصور مهرزاد گفت: از این تعداد، دو هزار و ١٠٣ فقره پروانه تولید انفرادی، ٥٦ مورد مربوط‌ به پروانه تولید کارگاهی، ١٧١ فقره کارت شناسایی و ٤ مورد جواز تأسیس کارگاهی بوده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: این مجوزها برای صنعت‌گران فعال در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، نازک‌کاری، البسه‌محلی، تولیدات چرم، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، شال‌بافی، قلم‌زنی و... صادر شده است.

او عنوان کرد: در مدت زمان یاد شده نیز  دو هزار و ٢١٠ نفر از آموزش‌ رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سطح روستاها و شهرهای کردستان بهره‌مند شده‌اند.

مهرزاد افزود: این اداره‌کل به‌منظور ارتقاء شاخص‌های هنری در تولید صنایع‌دستی بومی و سنتی نیز دو دوره‌ آموزشی برای ٨٠٠ نفر از شاغلان این حوزه در استان برگزار کرده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: مهارت‌آموزی و توانمندسازی افراد و ترویج و توسعه صنایع‌دستی بومی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی در کردستان است.

او بیان کرد: امیدواریم با شناسایی، رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات هنرمندان و صنعت‌گران، شاهد روند روبه‌رشد تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی در استان باشیم.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 883811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟