نصب ۵۲ کنتور های هوشمند برق برای مشترکین کشاورزی و ادارات چرداول

به گزارش رکنا از ایلام؛ حمیدصوفی نیا با بیان اینکه با نصب کنتورهای هوشمند میزان مصرف برق مشترکین، قابل رویت شده است، اظهار داشت: نصب کنتورهای هوشمند به معنای اعمال خاموشی در واحدهای پرمصرف نیست بلکه ایجاد شرایط رویت میزان مصرف برق مشترکین بزرگ، امکان توزیع مناسب برق را به نحوی فراهم می‌کند که احتمال اعمال محدودیت در زمان پیک بار وتابستان را به حداقل خواهد رساند.

وی افزود: با نصب کنتورهای هوشمند، می‌توان هزینه‌های بهره برداری از برق را در ساعات اوج مصرف و عادی، به شیوه متفاوتی محاسبه کرد، یعنی مشترک متوجه می‌شود که اگر در ساعت اوج مصرف، استفاده غیرضروری از برق داشته باشد، باید هزینه بیشتری بپردازد و به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هم ترغیب می‌شود.

مدیر توزیع برق شهرستان چرداول ️ گفت: مزیت دیگر نصب کنتورهای هوشمند، افزایش سرعت و دقت در صدور صورتحساب‌های برق است؛ به طوری که به گفته ایشان ، هر ۱۵ دقیقه یکبار، امکان مشاهده مصرف مشترک در مراکز مدیریت مصرف وجود خواهد داشت.

صوفی نیا ادامه داد: مشترک هر دو ساعت یکبار می‌تواند از میزان مصرف خود آگاه شود و اطمینان پیدا کند که ولتاژ مناسبی را دریافت می‌کند.

️ وی در پایان گفت: سیاست شرکت توزیع برق در راستای مدیریت مصرف درسال جاری این است که تمامی مشترکین در حوزه های مختلف (تجاری،اداری وعمومی و…) هوشمند سازی شوند.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 883525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟