بهره مندی بیش از ۶۹ هزار نفر از آموزش های هلال احمر در سال ۱۴۰۱

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمدنوید متقی با بیان اینکه ارائه آموزش های همگانی و تخصصی یکی از مهم ترین رسالت های جمعیت هلال احمر است، اظهار کرد: گسترش و ترویج آموزش های امدادی نقش موثری در افزایش تاب آوری جامعه در برابر حوادث و بلایا از طریق آموزش‌های صحیح و به روز به مردم دارد.

وی افزود: در این راستا در سال ۱۴۰۱ جمعیت هلال احمر استان یک هزار و ۴۱۴ دوره امداد و کمک های اولیه، ۱۹۲ دوره آموزشی مهارت های داوطلبی، ۷۲۵ دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات، ۲۷۱ دوره آموزشی مبتنی بر نیاز محلی، ۳۲۲ دوره آموزش کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، ۱۸۷ دوره آموزش همگانی ویژه خانه‌های هلال و نیز ۸۰ دوره ویژه آموزش اتباع افغانستانی برگزار کرده است.

متقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تربیت و ارتقا مهارت نیروهای عملیاتی و امدادی و تربیت مربیان و مدرسان از اهداف ارائه آموزش های تخصصی جمعیت هلال احمر به شمار می رود، گفت: در این مدت ۳۲۵ دوره آموزش تخصصی توسط جمعیت هلال احمر استان اصفهان ویژه نجاتگران ،مدرسان و نیروهای عملیاتی برگزار شده است.

وی انتشار محتواهای کوتاه آموزشی در بستر فضای مجازی، اطلاع رسانی عمومی و آگاه سازی جامعه از طریق پوستر و برگزاری مسابقات و برگزاری دوره‌های آمادگی در مخاطرات شایع را از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر در این زمینه دانست.

متقی افزود: در سال گذشته ۵ دوره کشوری شامل آموزش بین المللی گردآوری و تحلیل داده‌ها در سوانح و نحوه نگارش (DREF) و دوره تخصصی پیشرفته جستجو و نجات در حوادث جاده ای در مرکز بین المللی آموزش های تخصصی امداد و نجات اصفهان برگزار شده است . وی خاطرنشان کرد: در مجموع در سال گذشته ۶۹ هزار و ۵۲۶ نفر در سراسر استان آموزش های امداد و نجات را فراگرفته و گواهینامه مربوطه را اخذ کرده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پایان یادآور شد: علاقمندان به فراگیری دوره‌های آموزش همگانی امداد و نجات می‌توانند برای شرکت در دوره‌های مذکور به نشانی https://learn.khadem.ir مراجعه نمایند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 883523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟