کسب رتبه دوم دادگستری لرستان در ارزیابی عملکرد دادگستری‌های سراسر کشور در سال 1401

به گزارش رکنا از لرستان؛ در ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضاییه، شاخص‌های مؤثر در شناسایی وضعیت عملکرد دادگستری ها در مقیاس کشوری استخراج و مورد محاسبه قرار گرفته و دادگستری‌های سراسر کشور نسبت به یکدیگر در ارتباط با این شاخص‌ها در سال 1401 رتبه بندی شده است.

 روابط عمومی دادگستری استان لرستان افزوده است در این شیوه محاسبه، عملکرد دادگستری‌های کشور براساس شش شاخص: پایه ورودی پرونده، پایه شعب فعال، وضعیت پرونده‌های معوق، وضعیت اتقان آراء، وضعیت صلح و سازش و وضعیت زمان رسیدگی ارزیابی و نتایج اعلام گردیده است.

بنابه گزارش مذکور در ارزیابی انجام گرفته توسط قوه قضاییه، دادگستری کل استان لرستان از حیث نسبت خروجی به ورودی پرونده، نسبت مانده به ورودی، نسبت مانده پرونده‌ها به شعب فعال، نسبت ورودی تجدیدنظر به ورودی و نیز نسبت تأیید آراء در دادگاه تجدید نظر به ورودی پرونده‌ها حائز رتبه عالی در بین استان‌های سراسر کشور شده است.

 گفتنی است دادگستری استان لرستان طی سه سال گذشته از حیث عملکرد همواره جزء رتبه‌های برتر کشوری بوده و در ارزیابی سال 1401 با کسب مجموع 315 امتیاز و تنها اختلاف 2 امتیاز کمتر نسبت به استان فارس در رتبه دوم کشور قرار گرفت و تحول عملکردی این دوره کاملاً ملموس و مشهود می‌باشد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 883323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟