رسالت رسانه‌ها اقناع‌ جامعه در حمایت از کالای داخلی است

به گزارش رکنا از لرستان؛ رضا مریدی اصل، مسئول بسیج رسانه لرستان، ۱۷ فروردین‌ماه در یک گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: در عصر حاضر پیشبرد اهداف مهم و راهبردی در سطح کلان که عامه مردم درگیر آن هستند، علاوه بر نحوه اجرا و تدوین درست و برنامه‌ریزی دقیق نیازمند همراهی جامعه از آن است.

وی در این راه رسانه‌ها نقش اصلی در تبیین و روشنگری در خصوص موضوع مطرح شده ایفا می‌کنند، افزود: موضوع شعار سال که در چند ساله اخیر توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود، برگرفته از تحلیل‌های دقیق ایشان در خصوص اهم مشکلات کشور و رفع آن‌هاست.

مریدی اصل با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها به دو شیوه روشنگری برای عموم مردم و مطالبه‌گری مداوم از دست‌اندرکاران می‌توانند وارد عرصه شوند. رسانه‌ها می‌توانند در تحقق شعار سال نقش‌آفرینی مناسبی را داشته باشند؛ از جمله اینکه در حوزه حمایت از کالای داخلی قبل از هر چیز معرفی و شناساندن محصول به مخاطب است.

مسئول بسیج رسانه لرستان ادامه داد: تا زمانی که مخاطب اطلاعات کافی در خصوص محصول مورد نظر برای خرید نداشته باشد، نمی‌توان به او خرید کالای داخلی را القا کرد، از این‌رو چنانچه رسانه‌ها بتوانند حمایت از تولید داخل را در حوزه‌های مختلف با مصاحبه با کارشناسان این امر بررسی و تحلیل کنند و ابعاد گوناگون چه در حوزه کارآفرینی، پیشرفت صنعتی برای مخاطب تشریح کنند، می‌توان پایه اول القا خرید محصول ایرانی را بنا نهاد.

مریدی اصل حمایت از خود مخاطب در صورت عدم کیفیت محصول خریداری شده با مطالبه‌گری از تولیدکننده را از دیگر وظایف رسانه‌ها در تحقق شعار سال عنوان کرد و با تأکید بر برندسازی تولیدات داخل توسط رسانه‌ها اضافه کرد: تبلیغات گسترده و صحیح برای کالای داخلی در رسانه‌ها نیز خود می‌تواند ذهنیت خوب و همچنین بار روانی رضایت از خرید کالای داخلی را در خریدار افزایش دهد.

وی گفت: به‌وجود آوردن ذهنیت خرید کالای داخلی برای رونق تولید و کارآفرینی امر خطیر و مهمی است که نیارمند زمان و کار مداوم رسانه‌ای است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 882893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟