۲۷۲ میلیارد تومان غرامت در اردبیل پرداخت کردیم

به گزارش رکنا از اردبیل،  قنبری در جریان بررسی آخرین وضعیت خسارت وارده به بخش زراعت و باغات استان اردبیل اظهار کرد: با پرداخت ۷۰ میلیارد تومان حق بیمه از سوی کشاورزان استان اردبیل، این صندوق فعالیت خود را ادامه داده و ما چهار برابر مبلغ پرداختی کشاورزان، پرداختی خسارت ناشی از حوادث مختلف را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: البته این پرداختی مربوط به ۶ ماهه سال زراعی جاری است و در ۶ ماهه باقیمانده تا شهریورماه نیز پرداختی صندوق ادامه پیدا می‌کند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان اردبیل گفت: دولت در قالب ردیف اعتباری مشخص ۸۲ درصد هزینه‌های مربوط به پوشش بیمه‌ای بخش کشاورزی را انجام می‌دهد و فعالان این بخش تنها ۱۸ درصد پرداختی‌ها را به صندوق انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ۴۱ پدیده جوی غالب در کشور، ۳۱ پدیده و حوادث قهری در استان اردبیل رخ می‌دهد و شایسته است کشاورزان در بخش‌های زراعت، باغات و دام محصولات خود را به صورت صد درصد تحت پوشش صندوق ببرند.

قنبری اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا اطلاعات کشاورزان خسارت‌دیده ناشی از حوادث قهری را در سامانه با جمع‌آوری اطلاعات و بررسی کارشناسی ثبت و ضبط کرده و به محض تخصیص اعتبارات، پرداختی‌ها را انجام دهیم.

وی بیان کرد: ما در پوشش بیمه‌ای با تنوع قرارداد‌ها روبه‌رو هستیم به طوری که بخش عمده‌ای از منابع مورد نیاز پوشش بیمه‌ای تا سقف ۸۲ درصد از سوی دولت تأمین می‌شود و کشاورزان و زارعین، باغداران و دامداران تنها ۱۸ درصد هزینه‌ها را به صورت خوداظهاری پرداخت می‌کنند.

قنبری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بعد از ثبت اطلاعات به صورت خوداظهاری، همکاران ما به صورت میدانی اطلاعات مورد نظر را مورد راست‌آزمایی قرار می‌دهند تا زمینه برای تثبیت پوشش بیمه‌ای بخش زراعی، باغات و دام فراهم آید.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: باغداران خسارت دیده باید با مراجعه به شعب بانک کشاورزی و یا صندوق بیمه نسبت به اعلام خسارت اقدام کنند تا زمینه و فرصت پرداخت خسارت بعد از ارزیابی‌های کارشناسی فراهم آید.

 

کدخبر: 882855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟