افزایش ۲۲ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری لرستان آمارسازی یا واقعیت؟!/ بازدید از قلعه فلک‌الافلاک نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان؛ مهدی زکی‌پور _قلعه فلک‌الافلاک یا دژ شاپورخواست یکی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های شگفت‌انگیز گردشگری بجا مانده از دوره ساسانیان در مرکز استان است که هر ساله خصوصا در ایام نوروز مورد توجه مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد، به گونه‌ای که هزاران نفر از سراسر کشور و حتی خارج از کشور برای بازدید از این بنای تاریخی به خرم‌آباد سفر می‌کنند.

این در حالی است که متاسفانه کم‌توجهی مسئولان به فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم گردشگری در استان باعث شده است که با وجود بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر و گاها بی‌نظیر، لرستان نتواند دستاوردی در حوزه گردشگری داشته باشد و همچنان نامش به عنوان یک معبر گردشگری و نه مقصد مطرح شود.

با وجود اینکه استاندار زیویار و دیگر مسئولان و مدیران استانی بر توجه به زیرساخت‌های گردشگری و این صنعت مغفول مانده، با وجود بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد در استان تاکید می‌کنند بایستی گفت نه تنها اقدامی در این راستا صورت نگرفته، بلکه آمارها نشان می‌دهد که طی یکسال اخیر بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری لرستان کاهش محسوسی داشته است‌.

دالوند معاونت عمرانی استانداری لرستان طی روزهای گذشته بیشترین بازدید گردشگران از اماکن گردشگری را مربوط به قلعه فلک‌الافلاک عنوان کرده و گفته بود؛ تقریبا ۲۵۸ هزار گردشگر از تمام اماکن تفریحی و گردشگری بازدید داشته‌اند که در این زمینه رشد ۲۲ درصدی نسبت به پارسال داشته‌ایم!

عطا حسن پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان هم امروز چهارشنبه شانزدهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار داشته است که؛ از ابتدای سفرهای نوروزی تا پایان تعطیلات در مجموع ۱۳۴ هزار و ۶۸۹ نفر از قلعه «فلک الافلاک» خرم آباد بازدید کردنده‌اند.

اگر آمار بازدید از قلعه فلک‌الافلاک را طبق گفته مدیران میراث فرهنگی استان در روزهای آغازین سال از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه جاری محاسبه نکنیم و با توجه به اظهارات امروز حسن‌پور محاسبه کنیم، بازید از قلعه فلک‌الافلاک نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است!!!!

اسکندر فلاحوند معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان، پانزدهم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرده که از آغاز سفرهای نوروزی ۱۹۰ هزار و ۹۶۷ نفر از قلعه فلک‌الافلاک بازدید کرده‌اند!!!!

یعنی چیزی بیش از ۳۰ درصد بازدید بیشتر نسبت به سال‌جاری، که کاهش محسوسی بنظر می‌رسد.

البته نمی‌توان تلاقی عید نوروز امسال با ماه مهمانی خدا و همچنین رشد فزاینده تورم و مشکلات اقتصادی را در این کاهش بی‌ثاثیر ندانست، اما ای کاش مدیران استان بجای آمارهای کذب و خلاف واقع، به دنبال رفع موانع و مشکلات این حوزه و همچنین فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای جذب گردشگران واقعی و نه فیک و تنها بر روی کاغذ باشند.

البته از مدیرکل بومی میراث فرهنگی استان که زمانی بیرون از گود ادعاهای فراوانی برای احیا و مرمت بناهای تاریخی و تبدیل کردن استان از معبر به مقصد گردشگری داشت وحالا که امروز به مراد دل خود رسیده و امور را به دست گرفته انتظارات بیشتری در جهت ایجاد تحولی نوین در این حوزه می‌رود که امیدوارم این مهم با مدیریت ایشان تحقق یابد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 882550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟