اقامت مسافران نوروزی در گیلان از مرز 11 میلیون نفر گذشت

به گزارش رکنا از گیلان، ولی جهانی با اشاره به افزایش 112 درصدی اقامت مسافران در استان گیلان نسبت به سال گذشته گفت : در ایام تعطیلات نوروز  میزان اقامت مسافران در استان (اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت) تعداد 11 میلیون و 445 هزار و 514 نفر شب اقامت بوده است. 

جهانی تصریح کرد: نزدیک به هشتصد هزار نفر گردشگر نیز در این زمان از موزه ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۸۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: علاوه بر اینکه امکان اقامت مسافران و گردشگران در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، خانه مسافر فراهم شد اقامتگاه‌های موقت، تاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی ادارات و دانشگاهها نیز برای این امر بسیج شده است.

او در ادامه درمورد بازدید تیم‌های نظارتی ازتاسیسات گردشگری استان که از 16 اسفندماه آغاز شده است هم گفت: این میزان نسبت به دور مشابه سال گذشته بیش از 60 درصد رشد داشته است.

جهانی اظهار کرد: همچنین در جریان 700 بازدید انجام شده و از سوی تیم های نظارتی 110 مورد تذکر، 88 مورد تذکر کتبی گرفتند و یک مورد تعطیل شده ودر راستای‌ ارتقا خدمات‌دهی به این مسافران تاکنون 207 واحدتاسیسات گردشگری استان بدلیل رعایت مقررات و میزبانی مناسب مورد تشویق قرار گرفته‌اند.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 882130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟