۸۰۰۰ کارگر ساختمانی در صف انتظار برای پوشش بیمه تامین اجتماعی

 به گزارش رکنا از شهرکرد 

عبدالله مختاری گفت : سازمان تامین اجتماعی یکی از اثرگذارترین نهادهای اجتماعی است که مأموریت اصلی سازمان تامین اجتماعی پوشش بیمه اجباری برای افراد جامعه می باشد. در حال حاضر در استان ۱۶۰ هزار بیمه شده تحت پوشش وجود دارد که این عدد با جمعیت مستمری بگیران به ۴۹۴ هزار نفر می‌رسد که از این تعداد ۴۷ هزار نفر مستمری بگیر سازمان می باشند.

وی افزود : در سال ۱۴۰۱ مبلغ دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تعهدات و خدمات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد. و بیمه بیکاری که از تعهدات این سازمان می باشد  پرداخت این نوع بیمه به افراد دارای شرایط خاصی می باشند  پرداخت می‌شود و در این خصوص محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است اما اگر فردی دارای شرایط دریافت بیمه بیکاری باشد هیچ محدودیتی  وجود ندارد و نیز در این مورد مشکل اعتباری نداریم.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان اظهار داشت که  حدود ۸۰۰۰ کارگر ساختمانی در صف انتظار برای قرار گرفتن  پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که  براساس قانون  باید منابع مالی و تعهدات تنظیم گردد  و به همین‌ علت با وجود مراجعات مکرر کارگران ساختمانی تاکنون امکان تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن‌ها فراهم نبود اما اکنون مصوبه‌ای درخصوص بیمه کارگران ساختمانی تصویب شده که آیین‌نامه آن درحال تکمیل است و طی ماه‌های آینده ابلاغ خواهد شد و کارگران ساختمانی نیز جذب سازمان تامین اجتماعی خواهند شد.

پریسا مصیبی دهکردی، چهارمحال و بختیاری 

کدخبر: 881998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟