بیش از 15 تن مواد غذایی فاسد قرار بود به مردم در گیلان فروخته شود !

به گزارش رکنا از گیلان، مهدی جواهرشناس، مدیر سلامت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه 200 بازرس بهداشت محیط و حرفه ای طی ایام تعطیلات نوروزی به بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد خوراکی و غذا و اماکن عمومی می پردازند، گفت ؛ از 24 اسفند ماه 1401 تا 4 فروردین ماه سال جاری، بیش از 13 هزار و 900 بازدید از امکان عمومی، آرایشگاه ها، مراکز تهیه ، توزیع و فروش مواد غذایی صورت گرفته است.

وی افزود: طی این بازدیدها، 176 متخلف به دستگاه قضائی معرفی شده اند و 68 واحد صنفی از جمله غذاخوری، فست فود، نانوایی و فروشگاه به دلیل تخلفات بهداشتی، پلمپ شدند.

مدیر سلامت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه در ادامه با اشاره به حضور مسافران در گیلان و تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروزی، در خصوص توجه به سلامت و بهداشت مواد غذایی مورد استفاده تاکید کرد و گفت ؛ طی بازدیدهایی که تا 4 فروردین ماه سال جاری صورت گرفته ، بیش از 15 تن مواد غذایی فاسد از سراسر استان کشف و معدوم شده است.

وی در خاتمه یادآور شد ؛ بیش از 13 هزار و 700 آزمایش، با استفاده از تجهیزات پرتابل از مواد غذایی عرضه شده در مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در طی این مدت به انجام رسیده است.

لازم به ذکر است ؛ تیم های کارشناسان بهداشت محیط و کارشناسان حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه در طول ایام تعطیلات نوروز با حضور در اماکن مختلف در راستای حفظ سلامت و بهداشت مواد غذایی عرضه شده به مردم و مسافران و همچنین ، از خدمات ارائه شده در امکان عمومی بازدید به عمل می آورند.

مرجان گودرزی /گیلان

منبع :روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان 

کدخبر: 881387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟