توصیه و تاکید بر صیانت از منابع طبیعی و روز انس با طبیعت در 13 فروردین

به گزارش رکنا از لرستان؛ حسین میرزایی از مردم خواست که در 13 فروردین به عنوان روز طبیعت با خلوص تمام، زیبایی‌های طبیعت را پاس بدارند و در ارزانی کردن این زیبایی‌ها و دوستی‌ها حریم‌دار و حافظ منابع طبیعی و قدردان نعمات الهی باشند.

وی با اشاره به اینکه نباید زیبایی‌ها و حیات طبیعت را به خاطر لذت‌ها و شادی‌های زودگذر به خطر انداخت و با افروختن آتش در کنار درختان به بوته‌ها و شاخه‌های درختان ضربه و صدمه‌ای وارد کرد، خاطرنشان نمود: بهتر است گردشگران در روز ۱۳ فروردین و دیگر اوقات برای گذراندن ایام فراغت در طبیعت، اجاق‌های نفتی و یا گازسوز همراه داشته باشند و برای پخت و پز از این امکانات استفاده کنند.

میرزایی به برخی سهل‌انگاری‌ در روشن کردن آتش و بی‌توجهی به خاموش کردن آنها در هنگام بازگشت از تفریح، گریزی زد و تصریح نمود: نباید با چنین بی‌احتیاطی به سرمایه ارزشمند جنگل و مرتع ضربه وارد کنیم و یا اسباب از بین رفتن آنها را فراهم آوریم.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: پرسنل یگان حفاظت این اداره کل آماده هستند تا در صورت بروز حوادث و اتفاقات ناگوار در صحنه باشند و برای این امر شهروندان می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس حاصل نمایند.

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 881301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟