قلعه «فلک‌الافلاک» سومین جاذبه گردشگری پربازدید ایران

به گزارش رکنا از لرستان؛ عطا حسن پور، با بیان این خبر اظهار داشت:از ابتدای سفرهای نوروزی تا پایان دیروز، مجموعه تاریخی قلعه «فلک ‌الافلاک» از میان جاذبه‌های گردشگری و توریستی استان بیشترین بازدید را داشته‌ است و در سطح کشور نیز سومین جاذبه گردشگری پربازدید ایران بوده است.

وی افزود:در بحث فروش بلیط‌فروشی نیز قلعه «فلک ‌الافلاک»در سطح کشور پس از استان‌های تهران، فارس و اصفهان، رتبه چهارم را دارد.

حسن‌پور اظهار داشت: از ابتدای سفرهای نوروزی تا پایان روز چهارم فروردین‌ماه بیش از ۴۹ هزار نفر از طریق خرید بلیط وارد مجموعه قلعه تاریخی، فرهنگی«فلک ‌الافلاک» شده اند.

او تاکید کرد: البته در سطح استان، فقط قلعه فلک‌الافلاک با فروش بلیط دایر است و اکثر جاذبه‌های گردشگری و توریستی استان به صورت رایگان پذیرای گردشگران هستند که با احتساب وجود چندین مرکز فروش بلیط در دیگر استانها باید گفت این میزان فروش بلیط در قلعه رقابت چشمگیری با سایر جاذبه‌های گردشگری کشور دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان بیان داشت: مجموعه تاریخی فلک‌الافلاک به عنوان بارزترین جاذبه تاریخی فرهنگی لرستان با وجود موزه‌های مردم‌ شناسی، باستان‌شناسی و بازارچه عرضه صنایع دستی استان هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند و در تلاش هستیم بهترین خدمات به مسافران نوروزی عرضه شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 880436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟