لرستان در صدر جدول بیکاری و تورم/ لزوم رفع مشکلات معیشتی مردم

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد، در سخنانی با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از عوامل اساسی در تحکیم بنیان خانواده و سلامت جامعه تقوای الهی است.

وی به تبلیغات کشورهای غربی برای ترویج فرهنگ غرب میان مسلمانان اشاره کرد و افزود: دشمنان می‌خواهند دختران و زنان سرزمین‌های اسلامی را به سوی بی حجابی بکشانند، اما هر بار نقشه‌های آنها نقش بر آب می‌شود و نمونه این شکست، حضور زنان و دختران باحجاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، به جوانان توصیه کرد در انتخاب همسر آینده خود دقت کنند تا با انتخاب فردی شایسته، بنیان خانواده را به درستی پایه ریزی و فرزندانی صالح به جامعه تحویل دهند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: روزه از اصول دین و برای رسیدن به تقوا است و نباید با عرضه مواد غذایی در برخی از غرفه‌های مخصوص گردشگران نوروزی و مصرف آن شاهد هنجارشکنی و روزه خواری در جامعه باشیم.

وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب پس از تحویل سال اشاره کرد و افزود: با توجه به شعار امسال مهار تورم، رشد تولید، مسئولان باید بیش از پیش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مهار تورم و رشد تولید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان و همدلی و همراهی مردم دارد، گفت: قوای سه‌گانه و مسئولان استانی باید همه تلاش خود را برای مهار تورم و رشد تولید به‌کارگیرند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه این استان در تورم و بیکاری در رده‌های اول تا سوم کشور قرار دارد، تصریح کرد: از تلاش‌هایی که تاکنون انجام‌شده قدردانی می‌شود، اما استان ما در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد و باید دولت، ملت و مسئولان استانی دست‌به‌دست هم دهند تا تحول همراه با جهش به وقوع بپیوندد و آینده روشنی برای کشور رقم بخورد.

وی همچنین، خواستار مشارکت بیشتر جوانان برای بهبود فعالیت‌های فرهنگی در مساجد شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 879952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟