در حوزه گردشگری می توان با معرفی ظرفیت‌ها از مبادلات فرهنگی استفاده کرد

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار در این مراسم اظهار داشت : ما امروز در یک مکان تاریخی و در یک مرحله از زمان قرار داریم و لازم است همواره فرصت را غنیمت شمرده و امروز مان با دیروز و فردا یکی نباشد.

استاندار لرستان افزود:  امسال در آستانه سال نو، تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن و معنویت را پیش رو داریم و به پشتوانه این ظرفیت ها می توان روزهای  آینده را به نحو احسن ساخت.

وی با اشاره به ادوار تاریخی و تغییرات کاربری  قلعه  فلک‌الافلاک، افزود: این بنای تاریخی که مشابه آن در دنیا کم است، مکانی است که مردم لرستان به پشتوانه یک فرهنگ غنی تاکنون آن را حفظ کرده‌ و مورد احترام قرار داده اند.

زیویار خاطر نشان کرد: برخی آثار تاریخی با قدمت‌های بسیار قدیمی ‌تر از قلعه فلک‌الافلاک در مناطق مختلف جهان وجود داشته اند که با گذشت زمان از بین رفته، با این وجود باید به خود بالید که اینگونه از این میراث فرهنگی  محافظت شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد :معمولا در سنوات قبل مبنای کار گردشگری تمرکز بر قلعه فلک‌الافلاک بوده و این بنا از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان است و علی رغم مشکلات فراوان سال گذشته این بنای ارزشمند رتبه چهارم کشوری را از نظر آمار بازدید به خود اختصاص داده است که این را به فال نیک میگیریم.

استاندار لرستان با بیان اینکه لازم است با ابتکار عمل  چشم‌اندازی از ارزش های معنوی، تاریخی و فرهنگی استان در قلعه فلک‌الافلاک به نمایش گذاشته شود، گفت: میراث تنها ابنیه و در و دیوار نیست و باید ولایتمداری ، شجاعت هنر و سایر مولفه های برجسته لرستانی‌ها نیز در این مقوله  مورد اشاره قرار گیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری همه بخش های مختلف و دستگاه های اجرایی هر چه رو به جلوتر می رویم نواقص کار نسبت به گذشته کمتر شود و با همکاری بخش های مختلف و دستگاه‌های اجرایی بتوانیم غرفه های مناسب و متنوعی برای باز ید عموم مردم و گردشگران خارجی ایجاد کنیم.

زیویار با اشاره به ظرفیت گردشگری در توسعه اقتصادی، افزود: معرفی ظرفیت‌ها و مبادلات فرهنگی از مولفه‌هایی است که می‌توان در حوزه گردشگری از آن استفاده کرد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 877989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟