مولدسازی اموال دولت در زندان‌های لرستان/ خدمات بهداشتی به خانواده‌ زندانیان ارائه می‌شود

به گزارش رکنا از لرستان؛ عبدالمجید کشوری در سیزدهمین نشست شورای اداری زندان‌های لرستان، استفاده هرچه بیشتر از روزهای باقیمانده از ماه پرفضیلت شعبان را توصیه کرد و گفت: امید می‌رود با آمادگی کامل به استقبال ماه نورانی و پر برکت رمضان برویم و زمینه را برای بهره‌گیری هرچه بیشتر و حضور فعال مددجویان در برنامه‌های ماه مبارک رمضان فراهم کنیم.

وی سپس به مقایسه انقلابی‌گری و انقلابی نمایی در دیدگاه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلابی‌گری یک بود است و یک الگوی زیست، گفتمان است و طبعاً نمود هم دارد؛ اما انقلابی نمایی سراسر نمود است و سراسر نمایشگری.

مدیرکل زندان های لرستان، انقلابی‌گری را بی وقفه دنبال اصلاح امور بودن و دنبال افزایش کارآمدی و اعتبار و محبوبیت نظام بودن دانست و افزود: اما انقلابی نمایی یک پروژه برای باج‌گیری، امتیازی و حفظ موقعیت خود و اطرافیان است. ‌انقلابی خود را وقف اقدام و عمل و خدمت بر اساس آرمان‌ها و ارزش‌ها می‌کند، اما انقلابی نما معرکه گیری می کند برای جلب توجه برای اینکه همه در خدمت او باشند؛ برای اینکه همه هزینه ها برای او باشد.

کشوری ادامه داد: انقلابی تمام توان، اعتبار و آبروی خود را برای دفاع از انقلاب می گذارد ولی انقلابی نما می‌خواهد تمام توان و اعتبار و آبروی انقلاب برای او خرج شود. در گفتمان انقلابی‌گری، حق و عدل و اصول و ارزش‌ها معیار سنجش افراد است، اما انقلابی نماها قبیله‌گرا هستند و حمایت از اعضای قبیله خود را مهمترین معیار و شاخص می‌دانند.

وی پس از بررسی سایر شاخص‌های انقلابی‌گری و انقلابی نمایی، به مصوبات جلسه با ریاست سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اشاره و تصریح کرد: باید اقدامات ما در مجموعه زندان‌های استان بر اساس اولویت‌های سازمان و همراه با مستندات باشد.

عضو شورای قضایی استان افزود: در بحث جرائم خشن تا حد ممکن از ارفاقات قانونی استفاده نشود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پابند الکترونیکی بر محدوده‌های مشخص شده در حکم پابند نظارت شود، ضمن اینکه پایش اطلاعات دریافتی ضروری است.

کشوری با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو گسترده محکومین و متهمین گفت: این عفو حکیمانه در موقعیت خاصی که کشورمان داشت، نشانه تدبیر، سعه صدر و بصیرت و بینش صحیح مقام معظم رهبری بوده و آمار دقیق و گزارش کامل استفاده از این عفو در حوزه استان مکتوب و به مراجع بالا دستی ارائه شود.

عضو شورای قضایی استان بیان داشت: در زمینه استفاده از دادرسی الکترونیک استان تلاش‌های خوبی داشته است و باید در سال آینده از این ابزار حداکثر استفاده به عمل آید.

وی همچنین اضافه کرد: ملاقات تصویری و برخط یکی از مطالبات جدی مجموعه مدیریتی استان است و از شاخص‌های ارزیابی است که باید در سال آتی مورد استفاده همه زندان‌ها قرار گیرد.

وی همچنین در بحث پابند الکترونیک اضافه کرد: به قضات استان در این خصوص مشورت داده شود و امکانات و ظرفیت‌های پابند الکترونیک با ایشان در میان گذاشته شود و از آنجایی که با آزادی و عفو زندانیان، آمار پابند الکترونیک کاهش یافته، تلاش کنیم تا این آمار افزایش یابد.

مدیرکل زندان‌های استان لرستان گفت: اقدامات لازم در زمینه دستورالعمل مولدسازی اموال دولت علی الخصوص در زندان‌های بروجرد و الیگودرز پیگیری جدی شود.

کشوری در ادامه از پیشنهاد قرارگاه اجتماعی زندان برای ارائه خدمات به زندانیان و خانواده‌های آنان خبر داد و معاون سلامت را به عنوان دبیر این قرارگاه معرفی کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات انجام شده در بخش اشتغال، تأکید کرد موانع اشتغال در زندان‌های دورود و بروجرد برطرف شوند.

کشوری اظهار داشت: علیرغم کمبودها و مشکلات فراوان با همکاری رؤسای زندان‌ها در زمینه اشتغال شاهد رشد چشمگیری بودیم.

وی با تاکید بر اینکه کرامت خانواده زندانیان باید حفظ شود، افزود: خدمات قابل قبولی با تکریم به نیازمندان ارائه گردد، ضمن اینکه خدمات انجمن حمایت ها باید توسعه یابد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 877693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟