تجلیل از شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان به عنوان برترین‌های توسعه فناوری

به گزارش رکنا از اصفهان؛ رسول سواری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در همایش بنگاه فناوری و رشد اقتصادی که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد با اشاره به تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین به عنوان شعار سال اظهار داشت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فعالیت‌های آن‌ها به عنوان محور اصلی برنامه‌های حمایتی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا ۴۲۰  پلاک زمین با کاربری صنعتی و کارگاهی در مساحت‌های متنوع برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در سطح شهرک‌های صنعتی استان در نظر گرفته شده است.

سواری بیان کرد: با توجه به سیاست‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شرکت‌های دانش بنیان، بهای حق بهره‌برداری با بیشترین مساعدت در نحوه پرداخت و اعمال تنفس ۶ ماهه و مشوق مربوطه دریافت می‌شود و این شرکت‌ها در صورت بهره‌برداری پیش از موعد نیز مشمول حداکثر ۳۰ درصد مشوق بهای کل حق بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان ادامه داد: همچنین احداث ۴۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی استان را برای استقرار واحدهای دانش بنیان که توان خرید و ساخت سالن تولید ندارند در نظر گرفتیم که در نیمه اول سال ۱۴۰۲ تحویل خواهد شد.

وی گفت: از دیگر فعالیت‌های این شرکت شناسایی شرکت‌های مستعد دانش بنیان است و پس از آن حمایت از اخذ مجوز دانش بنیان بودن از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

سواری تصریح کرد: واحدهای دانش بنیان به عنوان یک عامل مهم برای ورود به بازارهای نوین کسب و کار محسوب می‌شوند و باید تلاش شود زمینه حضور این نوع واحدها در عرصه‌های مختلف تولید و اشتغال، تسهیل و ممکن شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان توسعه فرا صنعتی و اقتصاد دانش بنیان را راه نجات کشور از اقتصاد متکی به نفت دانست و گفت: استان اصفهان ظرفیت مناسبی برای توسعه پایدار و اقتصاد دانش‌بنیان و دستیابی به نسل چهارم صنعت دارد.

لازم به ذکر است در این مراسم با اهدای لوح به رسول سواری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، عنوان مجموعه برگزیده و پیشرو در توسعه فناوری به این شرکت اختصاص یافت.

همایش بنگاه، فناوری و رشد اقتصادی که روز شنبه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری برگزار شد.

 از مجموع حدود ۷ هزار شرکت فناور و دانش بنیان در کشور، ۷۰۰ واحد معادل ۱۰ درصد از آن‌ها در استان اصفهان فعال هستند. ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده است و بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول به کار هستند.

بهمن راعی / اصفهان

کدخبر: 877563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟