امر به معروف و نهی از منکر نوعی روان درمانی هدایتی است

به گزارش رکنا از لرستان، پیش از ظهر امروز مراسم تجلیل از خانواده معظم و معزز شهدا امر به معروف و نهی از منکر، آمرین به معروف و ناهیان از منکر موفق، شوراها، دبیران، روابط عمومی های شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاههای اجرایی، مساجد، تشکل های احیا گری و مطالبه گری و همکاران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در سالن شهید آوینی ارشاد استان برگزار شد.

حجت الاسلام یونس مهدوی نیا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در این مراسم گفت: امر به معروف و نهی از منکر نوعی روان درمانی هدایتی است و فرقی بین زن و مرد وجود ندارد و در اجرای این فریضه همه ما مسئولیم و باید فرهنگ عدم بی تفاوتی در جامعه نهادینه و به نوعی عمومی شود.
 وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر ریشه در فطرت قرآن، سنت نبوی، عقل، اندیشه بشری دارد و در مکتب اسلام سالم سازی محیط از طریق امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب و یک عبادت هم ردیف با نماز و روزه نام برده شده است.
 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان بیان کرد: دشمنان نظام با ابزارهای مختلف به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی هستند و در این وضعیت آمران به معروف از بسیار ناهنجاری های کشور می توانند جلوگیری کنند.
 حجت الاسلام مهدوی نیا اظهار کرد: علاوه بر عفاف و حجاب دغدغه های بسیاری مانند مبارزه با دزدی یا فساد توسط آمران به معروف وجود دارد و وظیفه آنان بیدارسازی مردم و هدایت مردم است.
مهدی زکی‌پور/لرستان
کدخبر: 877537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟