قانون جامع حمایت از معلولان را اجرا کنید

به گزارش رکنا از قزوین ،  سید محمد موسوی سهامدار و مدیرعامل شرکت فیروز  در جمع خبرنگاران افزود: این قانون نیازمند اعتبارات خاص خود است و همه دستگاهها نیز باید بر اساس قانون به وظایف خود در مقابل معلولان عمل کنند تا چالش های این گروه برطرف شود و در کنار آن انتظار داریم اعتبار ویژه قانون جامع حمایت از معلولان را تامین کنند تا این کار بیش از این متوقف نشود.

موسوی بیان کرد: این قانون در سالهای گذشته اجرا نشد و امسال هم به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبارات همچنان معطل مانده و متوقف شده که ما را نگران کرده است.

وی گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم با تخصیص اعتبار زمینه اجرایی شدن این قانون را مهیا کنند تا مشکلات معلولان تا حدودی برطرف شود.

موسوی گفت: یکی دیگر از مشکلات این گروه، اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان است که به دلیل مشکلات جسمی بایستی این افراد 20 ساله بازنشسته شوند تا زمینه کار برای افراد پشت نوبت هم مهیا شود.

موسوی تصریح کرد: خود را هرگز یک سرمایه دار نمی دانم زیرا سرمایه دار واقعی خداست و من وکیلم تا این سرمایه را درست مصرف کنم و بهترین راهش را در مسیر اشتغال معلولان بکار بستم و از برکت آن برخوردار شده ام.

وی گفت: با راه اندازی شرکت فیروز توانسته ایم برای 1000 نفر از معلولان شغل ایجاد کنیم و خوشحالم که در قزوین هیچ معلول متکدی نداریم و این افتخار با راه اندازی کارخانه مواد شوینده و بهداشتی فیروز محقق شده است.

وی‌ افزود: معلولان در گذران معیشت روزمره و تأمین دارو که برای آنان حیاتی است، به سختی افتاده‌اند و شرایط اقتصادی سبب شده تا تجهیزات توانبخشی، آموزش و بهداشت فردی این اقشار به چالش بیفتد.

وی بیان کرد: در این سال‌ها عملکرد سازمان‌های حمایتی به‌ویژه سازمان بهزیستی که متولی رسیدگی به طیف وسیعی از آسیب‌دیدگان اجتماعی است، ضعیف بوده است.

موسوی تصریح کرد: بسیاری از معلولان فاقد امکانات و تجهیزات توانبخشی هستند و دورنمای زندگی آنان توأم با معلولیت‌های ثانویه است و متأسفانه بعضاً به کمبود و یا گرانی دارو، هر روز در معرض آسیب‌های بیشتری هستند.

وی گفت: حذف ردیف اعتباری اجرای قانون حمایت از معلولان در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ در تناقض آشکار با روح مستقل بودن قانون موصوف است که مورد اعتراض جامعه معلولان بوده و اعمال این تصمیم غلط در آینده هرگونه حمایت قانونمند از معلولان را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد ولو اینکه اعتبارات اجرای آن در ردیف بودجه بهزیستی پیش‌بینی و تلفیق شده باشد.

لیلا بیگدلی/  قزوین 

کدخبر: 877375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟