راه اندازی سایت جدید نمایشگاهی در سال آینده

به گزارش رکنا ازقزوین،احمد خورگامی  در جمع خبرنگاران افزود: دو قطعه زمین برای این کار پیشنهاد شده که در حال بررسی آن هستیم و در دو ماه آینده زمین برای احداث مجموعه نمایشگاهی مشخص می شود و در یک سال آینده ساخت آن را آغاز خواهیم کرد.

این مدیر اقتصادی بیان کرد: در سایت جدید ساختمان های همایش، بخش اداری، مجموعه اقامتی، هتل، بازیگاه کودک، رستوران، آمفی تئاتر، پارکینگ با ظرفیت بالا پیش بینی شده تا بتوانیم نیازهای استان در دهه های آینده را نیز پاسخ دهیم.

وی فعالیت در عرصه بین المللی را از دیگر اولویت های خود دانست و اظهارداشت: رویکرد ما فعالیت در حوزه بین المللی نیز خواهد بود البته امسال نیز یک سری اقدامات غیر رسمی انجام شد و قرار بود نمایشگاهی در کشور ارمنستان به صورت اختصاصی برگزار کنیم که به دلایل مختلف امکان آن مهیا نشد.

خورگامی اضافه کرد: در حوزه زیربنایی و عمرانی به طور جدی به دنبال زمین برای احداث مجموعه جدید شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین هستیم که در ۲ماه آینده نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم نمایشگاهی در شان مردم قزوین و با خدمات بیشتر طی یک سال احداث کنیم.

خورگامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های خارجی گفت: تاکنون یک سری فعالیت‌های غیررسمی در این حوزه صورت گرفته است اما در نظر داریم برای سال ۱۴۰۲ یک نمایشگاه بین‌المللی در عراق یا سوریه داشته باشیم.

وی یادآور شد: با مشارکت شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین، نمایشگاه روستا برای اولین بار در روز پنجاه بدر قزوین برگزار می‌شود و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های طلا، جواهرات و اسباب بازی را نیز در دستور کار داریم.

خورگامی با اشاره به مشکل کمبود ظرفیت پارکینگ نمایشگاه نیز گفت: در این مجموعه بیش از 150 غرفه داریم در حالی که ظرفیت پارکینگ نمایشگاه حدود 120 دستگاه است و حتی جوابگوی غرفه داران نیستیم و فضایی هم برای توسعه آن نداریم لذا امیدواریم با تسریع در روند ساخت نمایشگاه جدید بتوانیم فضایی در شان اقتصاد استان برای این مجموعه نمایشگاه ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین در خصوص علت برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در قزوین گفت: هر نمایشگاه معمولا یک دستگاه همکار دارد که در این زمینه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی باید اقدام کنند که تاکنون درخواستی اعلام نشده است.

وی گفت: برای ما مهم است که نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم و جلسه ای هم با اتحادیه ناشران داشتیم که اعلام کردند توان پای کار آمدن را ندارند و برخی نیز انتقاد داشتند که کتاب های بدون مشتری تهران را در نمایشگاههای استانی عرضه می کنند لذا تاکنون نتوانسته ایم نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم.

در ادامه از قزوین به عنوان یکی از استان های مطرح صنعتی کشور یاد کرد و گفت: این موقعیت نقش و رسالت نمایشگاه های بین المللی را حساس تر کرده است و از این فرصت باید برای رشد اقتصادی استان بهره ببریم.

خورگامی تصریح کرد: بیشتر نمایشگاه های برگزار شده با هدف معرفی توانمندی های اقتصادی قزوین برپا می شوند.

خورگامی افزود: در سال آینده تلاش می کنیم حداقل در یک نمایشگاه خارجی و بین المللی شرکت کرده و میزبان یک نمایشگاه خارجی در استان قزوین هم باشیم که در این راستا به همکاری مسئولان استانی نیازمندیم.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

کدخبر: 877329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟