خط و نشان فرمانده انتظامی استان  برای مخلان امنیت در کرمانشاه/ دستگیر شدگان تا 15 فروردین در  بازذاشت می مانند

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران؛ با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: چهارشنبه‌سوری از رسوم کهن ایران اسلامی است که اگر به درستی اجرا شود می‌تواند شب خاطره‌انگیز و زیبایی را برای همه مردم رقم بزند.

وی افزود: با این حال متأسفانه سال‌هاست که آئین باستانی چهارشنبه پایان سال با حال و هوایی متفاوت و در برخی مواقع همراه با کارهای خطرناک انجام می‌شود که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، خسارت جانی و مالی را هم به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه پلیس هیچگاه مخالف شادی مردم نبوده و نیست، گفت: در راستای حفظ امنیت شهروندان و مقابله با سوء‌استفاده برخی‌ها، همکاران ما در چهارشنبه پایان سال حضوری گسترده در میادین و خیابان‌های شهر خواهند داشت تا این افراد به بهانه شادی مخل نظم و آرامش مردم نشوند.

وی ادامه داد: بر همین اساس و در راستای صیانت از امنیت شهروندان و خانواده‌ها، پلیس قاطعانه با افرادی که بخواهند در نظم و امنیت عمومی اخلالی ایجاد کنند برخورد و طی هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه قضائی، افرادی که دستگیر شوند تا ۱۵ فروردین در بازداشتگاه خواهند ماند و خودروهای متخلف نیز تا همین تاریخ در پارکینگ توقیف خواهد شد.

جاویدان تصریح کرد: از همه مردم و خانواده‌ها نیز می‌خواهم که با رعایت قانون و کنترل نوجوانان و جوانان و نظارت دقیق‌تر، کاری کنند که چهارشنبه پایان سال به تلخی تبدیل نشود.

وی گفت: متأسفانه نمونه‌های فراوانی داریم که نوجوانان و جوانان به خاطر لحظه‌ای شادی زودگذر یا جان خود را از دست داده‌اند و یا باعث نقص عضو خود و حتی دیگران شده‌اند در حالی که می‌شد با مقداری درایت بیشتر از بروز خیلی اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد.

این مقام عالی‌رتبه انتظامی همچنین از کشف حدود ۷۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز خبر داد و گفت: بخش اعظمی از این تعداد در اسفند ماه و طی ۲ هفته اخیر کشف شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت خانواده‌ها و رعایت مسائل ایمنی، در چهارشنبه پایان سال شاهد حادثه تلخی نباشیم و عموم مردم با خاطره‌ای خوش به استقبال نوروز ۱۴۰۲ بروند.

پلیس ۲۷ سارق را طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه دستگیر کرد

جاویدان در ادامه، اظهار کرد: ماموران انتظامی استان در ۲۴ ساعت گذشته (شنبه- ۲۰ اسفند) موفق به شناسایی و دستگیری ۲۷ سارق شدند. 

وی ادامه داد: این ۲۷ سارق با تلاش ماموران انتظامی شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه و سنقروکلیایی دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۲۹ فقره سرقت نیز کشف شد که بیشترین آن ها مربوط به قاپ‌زنی با ۱۵ فقره و قطعات و محتویات خودرو با ۱۲ فقره بوده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت و با تلاش ماموران پلیس، یک فقره سرقت مغازه و یک دستگاه خودرو مسروقه در کرمانشاه کشف شد.

کشف  ۲۰ تن شکر احتکاری در «صحنه»

جاویدان در بخش دیگری از سخنانش، از کشف ۲۰ تن شکر احتکاری در شهرستان صحنه به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد. 

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی محل احتکار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی های لازم را به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: در بازرسی های به عمل آمده ۲۰ تن شکر احتکاری که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۵ میلیارد ریال می رسید، کشف شد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 877265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟