توسعه زیرساخت‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی لرستان نیازمند ۴۰ میلیارد است

به گزارش رکنا از لرستان؛ رضا عزتی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان  اظهار کرد: توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای که باید به ۳۲ درصد از کل رشته‌ها برسد موجب مهارت افزایی می‌شود و این امر مورد تأکید مقام معظم رهبری مدظله‌العالی است که اشتغال‌زایی را نیز طبق شعار سال در پی دارد.

وی تصریح کرد: موضوعات دیگری از جمله تجهیز پروژه‌های ناتمام و زیرساخت‌های آموزشی، نحوه ثبت‌نام و امتحانات نهایی و ترمیم معدل، طرح شهید محمودوند جهت بازگرداندن ۳۰۲۴ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل جهت نصیب برابر آموزشی و عدالت محوری، مباحث تربیتی و سایر موارد نیز با جدیت تمام در حال پیگیری هستند.

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز در این نشست، گفت: آموزش‌وپرورش بسیار مهم و تأثیرگذار محسوب می‌شود و همکاری همه نهادهای ذی‌ربط برای دستیابی به اهداف موردنظر لازم و ضروری است.

حسن رضا تیموری رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، اظهار کرد: براساس ماده ۱۱ آئین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی اعتبار تائیدیه‌های اخذشده برای بناهای استیجاری چهار سال، بناهای خریداری شده شش سال و بناهای احداثی ده سال توسط اداره‌کل نوسازی؛ توسعه و تجهیز مدارس صادر خواهد شد.

علیزاده کارشناس مسئول امور شوراها نیز افزود: با همکاری و تعامل بسیارخوب استانداری ائمه جمعه فرمانداران و بخشداران و اعضا شوراهای آموزش‌وپرورش استان جلسات به‌صورت منظم برگزارمی شود و امروز از اعضا شورای شهرستان دورود و چگنی به‌عنوان شورای برتر تجلیل به عمل آمد.

منصور بازگیر، معاون سوادآموزی نیز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی که همزمان با این جلسه برگزار شد از پوشش حداکثری بی‌سوادان و اجرای طرح‌های آموزشی نهضت خبر داد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 876765 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟