با متخلفان در چهارشنبه سوری برخوردی قاطع خواهیم داشت/ بازداشت شدگان تا پایان تعطیلات در زندان خواهند بود

به گزارش رکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه‌سوری (آخرین چهارشنبه سال)، اظهار کرد: متأسفانه چهارشنبه‌سوری به  عنوان یک سنتی دیرینه در بین مردم ایران در سال‌های اخیر کارکرد اصیل خود را از دست داده و با هنجارشکنی‌ها و به خطر افتادن جان افراد زیادی همراه شده است. 

وی ادامه داد: عدم فرهنگ‌سازی و رعایت نکردن نکات ایمنی و بی‌توجهی به هشدارها باعث شده تا هرساله در این شب افراد زیادی یا مصدوم شوند و یا جان خود را از دست دهند و خانواده‌های زیادی در آستانه سال جدید داغدار می‌شوند.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: برخی هنجارشکنان در  این شب دست به اقداماتی می‌زنند که شادی مردم را به غم و عزا تبدیل می‌کنند. 

وی باهشدار به افراد سودجویی که اقدام به توزیع مواد محترقه خطرناک در بین مردم بویژه جوانان و نوجوانان می‌کنند، اعلام کرد: این افراد با تولید، نگهداری و یا توزیع مواد محترقه و آتش‌زای غیراستاندارد امنیت شهروندان را با تهدیدات جدی روبرو می‌سازند. 

کرمی متذکر شد: بنابراین در راستای حفظ امنیت جانی و مالی مردم و حسب ماده یازده و تبصره ماده ۱۲ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» ضابطین دستگاه قضایی باید نسبت به کشف و انهدام باندهای قاچاق مواد محترقه، شناسایی عوامل و مراکز ساخت، شناسایی انبارها خودروهای فروشنده مواد محترقه وآتش‌زا و مقابله با تهیه و فروش مواد منفجره و محترقه غیراستاندارد و غیرمجاز در سطح استان اقدام و ضمن برخورد قانونی و پلمپ و انبارها انجام گیرد.   

وی ادامه داد: افرادی که بدون توجه به تذکر و هشدارها اقدام به برپایی تجمع در چهارشنبه آخرسال و برهم زدن نظم و امنیت و آرامش مردم می‌کنند، برخوردی جدی و قاطع صورت خواهد گرفت. 

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه برای متخلفان چهارشنبه‌سوری مجازات سختی در پیش خواهد بود، اعلام کرد: این افراد در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت به سر خواهند برد و اگر سرنشینان خودرویی تخلف کنند، علاوه بر دستگیری خود آن‌ها، خودرویشان هم توقیف خواهد شد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 876363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟