پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه ذاتی دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش رکنا از لرستان؛ همایون عمودی زاده در جلسه کمیته هماهنگی مراکز نگهداری معتادین متجاهر ماده ۱۶ و تبصره ۲ و کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد که ۱۶ اسفندماه در اداره‌کل بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه ذاتی همه دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی، آموزش و آگاه‌سازی جامعه و خانواده‌ها تأثیرگذارترین راه پیشگیری از اعتیاد است و این اتفاق می‌تواند از طریق رسانه‌ها و ظرفیت فضای مجازی پیگیری و صورت بگیرد.

وی با تأکید بر مقدم بودن پیشگیری بر درمان، افزود: ساختار سازی اخلاقی در پیشگیری فرهنگی از اعتیاد به مواد مخدر از اهمیت والایی برخوردار است و همه دستگاه‌ها باید خود را ملزم به انجام کار فرهنگی و پیشگیرانه بدانند.

گفتنی است، در این جلسه بر استفاده از پتانسیل سایر اعضا مانند شهرداری، نیروی انتظامی و اداره‌کل زندان‌ها جهت افزایش ظرفیت پذیرش در قالب ایجاد مراکز نگهداری ماده ۱۶ تأکید شد.

همچنین در این جلسه مشکلات قرنطینه و سپتیڪ مرکز ماده ۱۶ نـــور و طرح افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ با مجوزهای قانونی و بررسی اموال این مرکز (ماده ۱۶) مورد بررسی و بحث و تبادل‌نظر قـــــرار گرفت.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 875739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟