اجرای طرح کاداستر در ۶۵ هزار و ۴۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ایلام

 به گزارش رکنا  از ایلام؛ علی مرادپور  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: تثبیت و صدور سند مالکیت و اراضی سایر دستگاه ها از ابتدای تاکنون شامل ۴۴۵۲ پلاک ثبتی و به مساحت ۴۲ هزار و ۳۷۴ هکتار تثبیت مالکیت و به تعداد ۳۳ هزار و ۴۲ قطعه به مساحت ۴۶هزار و ۵۶ هکتار سند مالکیت صادر و ب زارعین تحویل داده شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون جانمایی نقشه تهیه شده قطعات کشاورزی در سیستم کاداستر به تعداد ۲۷ هزار و ۴۱۰ قطعه به مساحت ۶۵ هزار و ۴۸۲ هکتار انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک ایلام اضافه کرد: طی یازده ماهه سال جاری تعداد ۱۳۴۱ قطعه به مساحت ۳۵ هزار و ۸۷۱ سند مالکیت به نام زارعین صادر و تحویل داده شده است.

مرادپور ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۳۷۴ پلاک ثبتی به میزان ۳۰۲۱ هکتار تثبیت و صدور سند مالکیت صادر شده است.

وی بیان داشت: طی یازده ماه سال جاری  ۲۴۹ پلاک به مساحت ۱۴۱ هزار و ۱۲۰ هکتار تثبیت و منجر به صدور سند مالکیت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک ایلام اظهار داشت: از مجموع اراضی ملی استان از ابتدا تا کنون میزان یک میلیون و ۷۸۰ هزار ۵۹۸ هکتار یعنی حدود ۹۸/۵ درصد که بالغ بر ۶۹۲ پلاک ثبتی می باشد تثبیت شده است.

وی گفت: طی یازده ماهه سال جاری ۲۸۹ پلاک منابع طبیعی به مساحت ۵۶۴ هزار و ۳۲۹ هکتار جانمایی شده است.

مرادپور عنوان کرد: بنا بر اعلام اداره کل منابع طبیعی ایلام مساحت کل استان ۲ میلیون و ۴۴ هکتار می باشد که از این میزان یک میلیون و ۸۰۶ هکتار اراضی ملی و به میزان ۲۳۸هزار هکتار مستثنیات محاط در منابع طبیعی می باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک ایلام خاطر نشان کرد: طی یازده ماهه سال جاری ۲هزار ۱۸۲ اراضی فاقد سند تعیین تکلیف شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

کوثر موسوی/ ایلام

کدخبر: 875638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟