جزییات مسمومیت دانش‌آموزان یزدی / ورود افراد غیرمرتبط به مدرسه به عنوان والدین

به گزارش رکنا از یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد درباره حادثه روز گذشته مدرسه سیدالشهدا گفت: ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه استشمام بوی نامطلوب در این مدرسه به مدیریت اطلاع داده شده و پس از آن نیز نیرو‌های اورژانس در مدرسه حضور یافته و هفت دانش آموزان را به بیمارستان منتقل کردند.

وی افزود: بر خلاف ادعا‌های منتشر شده، تا پیش از این هیچ موردی در مدارس یزد رخ نداده بود و جو رعب و وحشتی که روز گذشته در برخی مدارس رخ داد، ناشی از بدحالی دختران دبیرستان سیدالشهدا بود.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: با وجود اینکه حادثه فقط در یک کلاس مدرسه سیدالشهدا رخ داده بود، اما شاهد ازدحام والدین در مدارس بودیم که می‌خواستند فرزندان خود را به منزل ببرند.

وی تعطیلی مدارس را از مهمترین اهداف این برنامه عنوان کرد و اظهار داشت: روز گذشته برخی افراد در مدارس حضور یافته و برای دانش آموزان دلسوزی می‌کردند و فریاد می‌زدند که بچه ما از دست رفت و در حالی که مشخص شد فرزند آنان در این مدرسه حضور ندارد.

رحیمی نژاد تأکید کرد که با بررسی‌ها مشخص شد برخی از این افراد که در مدارس به بحران آفرینی می‌پرداختند، اصلا فرزند ندارند.

وی با اشاره به اینکه ما منکر اتفاق رخ داده نیستیم، گفت: آنچه دیروز در سطح مدارس دخترانه انجام گرفت و بازتاب داده شد، بسیار بزرگتر از واقعیت بود و این همان چیزی است که عاملان این اقدام در پی آن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: از دانش آموزان و خانواده‌ها می‌خواهیم نگرانی بی مورد نداشته باشند و با ما همکاری کنند. هرگونه مورد مشکوک را اطلاع داده و به جای اینکه محیط را ناآرامتر و احساسی کنند خونسردی خود را حفظ کرده و در محیط آزاد قرار گیرند.

رحیمی نژاد، مدیران مدارس را به فراهم کردن فضای آرام فراخواند و خاطرنشان ساخت: دانش آموزان از آوردن اسپری و ادکلن و موارد اینچنینی به مدارس خودداری کرده و صبحانه را از منزل بیاورند و بوفه‌های مدارس نیز فعلا چیزی توزیع نکنند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 875265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟