تقارن هفته منابع طبیعی با ایام مهدویت حاوی پیام رویش و امید است

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی نظری در آیین دانشگاهی گرامیداشت روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی که امروز ۱۵ اسفندماه در محل دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در مهدویت، امید به آینده و رویش، اهمیت فراوان دارد؛ در کاشت درخت و صیانت از منابع طبیعی نیز همین‌گونه است.

وی تصریح کرد: درخت‌کاری و صیانت از منابع طبیعی به‌دنبال رویش مداوم زمین و امیدآفرینی به انسان است.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در آستانه فرارسیدن روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

نظری با اشاره به اهمیت صیانت از منابع طبیعی، افزود: یکی از شاخص‌های قدرت سخت و نرم استان لرستان، منابع طبیعی این استان است.

وی اضافه کرد: بایستی از ظرفیت و توانمندی دانشکده منابع طبیعی برای ارتقای راهکارهای علمی و عملیاتی صیانت از منابع طبیعی استان لرستان استفاده شود.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: در این آیین، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه لرستان و اداره کل منابع طبیعی استان منعقد می‌شود که می‌تواند خدمات اثرگذاری هم برای منابع طبیعی استان لرستان داشته باشد.

گفتنی است آیین گرامیداشت روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی، با همکاری انجمن علمی دانشجویی جنگل‌داری دانشگاه لرستان، مدیریت سبز دانشگاه لرستان و کانون فرهنگی محیط‌زیست این دانشگاه برگزار و در بخشی از آیین از عوامل دانشجویی دست‌اندرکار این برنامه تجلیل شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 875249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟