اندیکا قابلیت توسعه کشت دیم با استفاده از دانش روز را دارد/نامگذاری سال ۱۴۰۲ به سال ترویج کشاورزی

به گزارش رکنا از خوزستان، سید رحمت الله پریچهر در جلسه شورای کشاورزی شهرستان اندیکا با اشاره به اقلیم این منطقه گفت: باید برنامه ریزی ها به سمت کشت دیم با استفاده از تحقیقات علمی برود و درآمد حداکثری برای کشاورزان فراهم شود.

وی افزود: شهرستان اندیکا یکی از قطب های ترویجی و دیم استان خوزستان است، بنابراین با همکاری مرکز تحقیقات صفی آباد باید طرح های ترویجی _تحقیقی جهت کشت حبوبات توسعه یابد تا علاوه بر توسعه کشت، پروتئین مورد نیاز جامعه فراهم شود.

پریچهر با بیان اینکه یکی از اولویت های ما در سال آینده در طرح جهش تولید دیم زارها توسعه کشت حبوبات در شهرستان اندیکا خواهد بود، اضافه کرد: علوفه دیم در تناوب کشت منطقه بسیار مهم است همچنین این منطقه مستعد گیاهان دارویی همچون گل گاوزبان، زوفا و گل محمدی نیز است.

پریچهر بر استفاده از بذرهای گواهی شده بجای بذرهای خود مصرفی تاکید کرد و اظهار داشت: سطح باغات در اراضی شیبدار در سطح کشور بیش از یک میلیون هکتار است و این شهرستان نیز مستعد کشت محصولاتی از جمله انگور و انجیر در اراضی شیبدار می باشد.

وی اولویت اول وزارت را ترویج کشاورزی عنوان نمود و اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی سال ۱۴۰۲ را سال ترویج کشاورزی نامگذاری کرده است، بنابراین باید تمام تلاش خود را جهت تغییر در نوع کشت بکار ببریم و این کارها بدون مشارکت کشاورزان امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام

کدخبر: 874266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
بهنام رضایی (مالمیر)
آیا این خبر مفید بود؟