کاهش 39 درصدی پرونده های تعزیرات در اصفهان  / طرح ویژه نوروزی تعزیرات از۸ اسفند تا اردیبهشت۱۴۰۲

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی‌اکبر مختاری، با اشاره به اینکه استان  اصفهان رتبه دوم رسیدگی به تخلفات بهداشتی را در کشور دارد افزود: در حوزه بهداشت، دارو و درمان شهرستان اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان و گلپایگان بیشترین پرونده‌ها را دارا هستند.

وی  اعلام کرد: اگر در مورد زیر میزی پزشکان گزارشی به ما برسد قطعاً برخورد خواهد شد. در این سه ماه اخیر در حوزه پزشک ارتوپد یک گزارش و در حوزه پزشک زنان و زایمان یک مورد گزارش رسیده  که از مجازات تکمیلی برای آنها استفاده کردیم.

وی در مورد پرونده های قاچاق کالا گفت: حدود ۵‌.۲ درصد پرونده‌های کشور متعلق به اصفهان است که بیشتریم کشفیات در رامشه شهرضا و گلوگاه نایین به ثبت می‌رسند.

وی تاکید کرد: بیشترین کشفیات در حوزه قاچاق کالا توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود امسال حدود  ۵ هزار و ۶۶۰  پرونده قاچاق وارد تعزیرات حکومتی استان شده که ۵ هزار ۸۰۰ پرونده صدور  حکم شده‌اند.

مختاری افزود:  استان  اصفهان در حوزه قاچاق کالا   ۱۰۳ درصد عملکرد را به ثبت رسانده که توانسته رتبه اول را کسب نماید.

وی گفت: در حوزه کالا و خدمات شهرستان‌های اصفهان، لجنان، کاشان نجف‌آباد و مبارکه بیشترین پرونده را به خود اختصاص داده اند.

مختاری ادامه داد: در زمینه میزان جرایم، ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان حکم محکومیت صادر شده است که این رقم در سال گذشته ۵۴۰ میلیارد تومان بوده است؛ در مقایسه آمار امسال با پنج سال گذشته، بیشترین پرونده مربوط به امسال است.

وی با بیان این که بیشترین پرونده مربوط به گران فروشی، عدم درج نرخ‌نامه، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی و حمل کالای قاچاق است، گفت: اکثر پرونده‌ها که وارد شده است از طرف سازمان صمت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و شرکت نفت بوده است.

مختاری با اشاره به آمار میزان وصول محکومیت‌هایی که به خزانه ریخته شده است، اذعان کرد: این مبلغ سال گذشته ۶۱ میلیارد تومان بوده که امسال به ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است؛ همچنین ۲۳ درصد پرونده‌هایی که حکم قطعی برایشان صادر شده به صورت نقدی و ۶۳ درصد به صورت اقساطی پرداخت می‌کنند و ۱۴ درصد هم به حبس رفته‌اند که ۸۵ نفر هستند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان اصفهان از افتتاح دو اداره جدید در تیران و کرون و بویین میاندشت خبر داد و افزود: در ۱۰ ماه گذشته، هشت قاضی جدید به سیستم ما اضافه شده است.

مختاری، اشاره‌ای هم به خودروهای مخصوص قاچاق  وشوتی کرد و گفت: رویکرد سازمان تعزیرات در برخورد با خودروهای شوتی تغییر کرده است و دریک تفاهم نامه ای که با نیروی انتظامی شد اگراین  خودروها توسط پلیس گرفته شود حتی بدون بار قاچاق با متخلف برخورد می شود، در این زمینه هرگونه رفت و آمد این خودرو ها به وسیله دوربین‌های جاده‌ای رصد می شود.

بیش از 2 هزار رای برای تعیین تکلیف اموال تملیکی در استان اصفهان

وی درباره نظارت ها بر اموال تملیکی نیز به کیمیای وطن گفت: در حوزه اموال تملیکی، سازمان یک کارشناس مجزا با دسترسی به سامانه‌ها قرار داده است تا کار فروش اموال تملیکی شکل سریع‌تری به خود گیرد.البته در حوزه اموال تملیکی در استان اصفهان  ۲ هزار و ۶۰۰  رأی داده‌ شده که فروش این اموال هم رتبه خوبی را در کشور داراست.

 

مختاری با هشدار به واحدهای تولیدی که فروششان را کم کردند تا با قیمت های بالاتربه بازار عرضه کنند گفت: در این راستا اگر گزارشات مردمی به ما ارجاع شود قاطعانه برخورد می‌شود و اگر یک واحد تولیدی فروشش را قطره‌چکانی کند به عنوان محتکر با او برخورد می‌شود.در این رابطه ممکن است برخی هم اقدام به افزایش قیمت کرده باشند و اگر هر واحد تولیدی بدون مجوز افزایش قیمت داشته باشد، با آن برخورد می‌شود.

وی درباره طرح های نظارتی بازار شب عید گفت: مرحله اول این طرح از ۸ اسفند تا ۲۹ اسفند خواهد بود و مرحله دوم طرح از یک فروردین تا چهار اردیبهشت سال آینده به مناسبت ماه مبارک رمضان است در این طرح سایر دستگاه‌ها نیز مکلف به همراهی هستند. در ایام نوروز رستوران‌ها، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها تحت نظارت سازمان تعزیرات و بازرسان این سازمان هستند.

بهمن راعی / اصفهان

کدخبر: 874109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟