افزایش آمار جرائم خشن در استان اصفهان/ افزایش فوتی ها در تصادفات درون شهری اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛سردار محمدرضا میرحیدری، در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش نیروهای پلیس در برقراری نظم و امنیت به جهت آسایش و آرامش مردم، گفت: اگر دشمنان نبودند ما شرایط خیلی بهتری در کشور داشتیم.

 وی با تأکید بر اینکه کشفیات هروئین ۱۰۹ درصد و ماده صنعتی شیشه ۷۸ درصد افزایش یافته، بیان کرد: کشفیات ماده مخدر تریاک کاهش ۴۱ درصدی و ماده مخدر گراس افزایش ۹ درصدی داشته است. حدود ۲۲ قبضه سلاح از باندهای مواد مخدر کشف شد، همچنین طی ۱۰ ماه اخیر ۴۶۶ خودرو سنگین و سبک و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

وی با اعلام اینکه در مدت ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار ۲۰۲ طرح مقابله با مواد مخدر اجرا شده، اضافه کرد: برخورد با خرده‌فروشان کاهش یافته و میزان دستگیری آنان به ۶ درصد رسیده است و قریب به ۳۲۷ قاچاقچی عمده مواد مخدر نیز دستگیر شدند. دستگیری‌ زنان درگیر اعتیاد در سال جاری ۴ درصد کاهش داشته است. برخورد و دستگیری با اتباع در حوزه مواد مخدر ۳ درصد افزایش داشته و این مهم جزو اولویت‌های نیروی انتظامی است.

افزایش ۲۵ درصدی احتکار کالا در استان اصفهان

سردار میرحیدری افزود: قاچاق کالا از مهم‌ترین دغدغه مردم در حوزه اقتصادی است، طی ۱۰ ماه اخیر تعداد پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان ۷۵ درصد و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۹۰ درصد افزایش داشته است.

پلیس اصفهان2وی تصریح کرد: امسال کشفیات کالاهای قاچاق در استان ۶۶ درصد افزایش نشان می‌دهد و ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۶۱۳ میلیارد تومان است. ‌ تعداد خودروهای شوتی توقیف شده افزایش ۲۰۰ درصدی داشته و ۵۱۷ دستگاه خودرو شوتی طی امسال در جاده‌ها توقیف شدند. البته میزان سوخت مکشوفه ۱۸۶ درصد افزایش داشته است، در این راستا لازم است رسانه‌ها مردم را از خسارات و خطراتی که خودروهای سنگین و سبکی که مبادرت به حمل و قاچاق مواد سوختی می‌کنند، آگاه کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام اینکه قاچاق ارز ۲۰۹ درصد افزایش یافته است، افزود: طی ۱۰ ماه گذشته افزایش ۱۹۱ درصدی قاچاق لوازم‌خانگی، ۴.۱۰ درصدی زمین‌خواری و کاهش ۷ درصدی اخلال در نظام اقتصادی را شاهد هستیم که حدود ۵ هزار درصد افزایش ریالی ماحصل این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: البته احتکار کالا در استان افزایش ۲۵ درصدی داشته که در این راستا عملکرد پلیس مبارزه با قاچاق کالا امسال ۸ درصد رشد داشته و ۲۶۱ درصد هم ارزش ریالی ماحصل کار همکاران بوده است.

ارتباط مردم با پلیس فتا

سردار میرحیدری با اعلام اینکه  آمار جرائم خشن در این استان طی ۱۰ ماه گذشته سه درصد افزایش داشته، که ۳ باند سرقت مسلحانه در این مدت در اصفهان متلاشی شده است، گفت: در ماه گذشته ۱۴۴ باند سرقت در استان اصفهان متلاشی و ۴۰۱ سارق دستگیر شدند، همچنین در سال جاری ۸ باند سرقت قطعات خودرو منهدم شده که یکی از مشکلات سرقت قطعات، وجود تقاضا و خرید این قطعات استوک است که این با فرهنگ دینی و اخلاقی جامعه ما همخوانی ندارد، استقبال نشدن از خرید از این اقلام و نبود تقاضا سبب می‌شود فرد سارق به این سمت‌وسو کشیده نشود.

وی میزان وقوع جرم و پرونده‌ها در حوزه پلیس فتا را با رشد ۷.۱ درصد اعلام کرد و گفت: کلاهبرداری رایانه‌ای ۶.۷ درصد کاهش و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی ۳۸ درصد افزایش یافته است.

سردار میرحیدری اضافه کرد: فصل گذشته راه‌اندازی گشت‌های ویژه جرائم خشن بود را شاهد بودیم که ۹۰ تیم گشتی با شکل جدید و نیروهای آموزش دیده، فعال شده‌اند. از شهروندان درخواست داریم اگر مواردی در خصوص پلیس فتا مشاهده شد با تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع به مرکز فوریت‌های پلیس فتا اطلاع دهند.

افزایش فوتی ها در تصادفات درون شهری اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های پلیس راهور استان، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم اینکه چند سال پی‌درپی کاهش تعداد فوتی‌ها در تصادفات درون‌شهری را شاهد بودیم، امسال افزایشی داشته که از دلایل آن کاهش برخورد با موتورسیکلت‌ سواران و افزایش نگران کننده مصرف مسکرات بوده است.

وی با بیان اینکه تصادفات جرحی درون‌شهری نیز یک درصد افزایش یافته، گفت: در حوزه جاده‌ای، خوشبختانه شمار تصادفات منجر به فوت در سال جاری ۷ درصد کاهش داشته، اما تصادفات جرحی ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. البته با توجه به شرایط استان پیش‌بینی می‌شود مسافران نوروزی زیادی را در استان شاهد باشیم.

سردار میرحیدری اضافه کرد: امسال علی رغم اینکه به لحاظ اعتباری شرایط دولت، خاص بود به دلیل وجود تحریم ظالمانه،  توجهات در زمینه توسعه و تقویت و پشتیبانی پلیس در حد انتظار نبود اما با افزایش سطح آموزش کارکنان و دانش تخصصی پلیس‌های تخصصی ما در ارتباط با افزایش بهره وری مجموعه شاهد توفیقات قابل توجه بودیم

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 865486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟