حمایت بهزیستی ایلام از هفت فرد دارای نارضایتی جنسیتی برای عمل تطبیق جنسیت

به گزارش رکناازایلام؛ حسین نورعلیونداظهار داشت:  علاوه بر این هفت نفر، طی ۶ سال گذشته در مجموع ۱۷ فرد دارای نارضایتی جنسیتی برای دریافت کمک هزینه جراحی به این اداره کل مراجعه و مورد حمایت بهزیستی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به حمایت‌های این اداره کل از افراد دارای نارضایتی جنسیتی، افزود: امسال این اداره کل از هفت فرد دارای نارضایتی جنسیتی برای عمل تطبیق جنسیت حمایت کرده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: با توجه به این اختلال این افراد اقدام به عمل جراحی تغییر جنسیت کرده که از این تعداد چهار نفر تغییر جنسیت پسر به دختر و سه نفر نیز تغییر جنسیت دختر به پسر داده اند.

نورعلیوند حمایت‌های مالی برای عمل جراحی تغییر جنسیت و خدمات تخصصی مددکاری و روانشناختی را از جمله خدمات ارایه شده بهزیستی به این افراد عنوان کرد و گفت: برای کمک به عمل جراحی این افراد که چهار تا پنج مرحله دارد در مجموع ‭‭۷۰۰‬‬میلیون ریال امسال به این افراد پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: نارضایتی جنسیتی به نوعی اختلال اطلاق می شود که بین جنسیتی که فرد دارد با جنسیت تجربه شده اش تناقض وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی ایلام  بیان داشت: نارضایتی جنسیتی یک نوع بیماری است که فرد را بشدت درگیر کرده و فرد با عمل جراحی تغییر جنسیت و پیدا کردن هویت و جنسیت واقعی‌ اش، درگیری‌های درونی او کاسته شده و آرامش روحی کسب خواهد کرد.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 873927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟