مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه در شرکت گاز استان اصفهان برگزار شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات با حضور ایزدپناهی استاد بین المللی قران کریم و ناظر ستاد ملی گاز ، دکتر فیروزی پور نماینده مردم شهرستان های نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی، مهندس عسکری مدیرعامل شرکت، اعضای شورای فرهنگی و جمعی از مدیران شرکت و بیش از ۴۰۰ نفر قرآن پژوه در محل سالن شهید بهشتی اداره مرکزی این شرکت برگزار شد.

محسن اصغرزاده مسئول دارالقرآن الکریم با اشاره به استقبال خوب همکاران و خانواده ها از این جشنواره قرآنی،گفت: در این دوره از مسابقات ۱۲۳ نفر اعم از زن و مرد در بخش کارکنان،۱۸۲ نفر در بخش فرزندان در رده های مختلف سنی و ۹۵ نفر در بخش همسران اناث در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، قرائت تقلیدی، اذان، حفظ موضوعی،حفظ عمومی، اذان، مفاهیم و نهج البلاغه به رقابت پرداختند.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره فرهنگی، قرآنی، مهندس عسکری، مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان، ضمن ابراز خرسندی از حضور پر شور کارکنان و خانواده ها ، ضمن ارائه گزارش مختصری از فعالیت های شرکت و تقدیر از خانواده ها بواسطه نقش بی بدیل آنها در تحقق اهداف شرکت با استناد به حدیث شریف از پیامبر اکرم ؛"خیرکم من تعلم القران و علمه: بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران نیز بیاموزد"، نقش قرآن و آموزه های آن را در زندگی امروز بسیار تاثیر گذار دانست.

وی، حضور فرزندان و کودکان در برنامه های قرآنی را مایه مباهات و شعف عنوان کرد و گفت: آموزش قرآن به کودکان در سرنوشت آنها بسیار تاثیر گذار است و خانواده ها باید به این موضوع اهتمام ورزند.

مهندس عسکری،افزود: قرائت قرآن بسیار ارزشمند است ولی ارزش بالاتر فهم قرآن و ارزش بالاتر از فهم قرآن عمل به آن است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان امسال نسبت به سال های گذشته با رشد خوبی مواجه بوده است گفت: این شرکت به صورت هدفمند درخصوص جذب قرآن پژوهان اقدام کرده است که یکی از این اهداف فرهنگ سازی و ترویج اخلاق اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی، اظهار داشت: برگزاری این قبیل برنامه ها و توسعه هر چه بیشتر آن وظیفه و افتخاری بزرگ برای شرکت گاز به شمار می رود و ‌قطعاً تاثیر زیادی در حضور بیشتر قرآن در زندگی و پیشرفت سطوح مختلف امور خواهد داشت.

گفتنی است برگزاری آزمون رشته های کتبی این دوره از مسابقات بصورت الکترونیکی از نکات قابل توجه این دوره از مسابقات بود که علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ باعث تسریع در اعلام نتایج می گردد.

همچنین در حاشیه مسابقات غرفه بازی های خلاقانه جهت آموزش و سرگرمی فرزندان کارکنان پیش بینی شده بود.

لازم بذکر است اجرای گروه همخوانی قرآن و سرودهای مناسبتی توسط گروه سبوحات و رونمایی از تندیس رتبه اول مسابقات سراسری قرآن کریم در بین شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران و تقدیر از نفرات برتر در بخش فرزندان با حضور مقامات و مسئولین از دیگر برنامه های آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات بود.

بهمن راعی/ اصفهان

 

 

کدخبر: 873281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟