تسهیل سفر به عتبات عالیات از استان لرستان

به گزارش رکنا از لرستان ؛ خیراله خادمی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه نماینده مردم شهرستان کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی از محورهای در حال احداث استان لرستان بازدید کرد.

وی در بازدید از محور کوهدشت- خرم آباد گفت: چهارخطه کردن این مسیر به طول ۹۰ کیلومتر یکی از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی است که عملیات اجرایی کل محور به پایان رسیده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:  ۱۳ کیلومتر انتهایی مسیر باقی مانده است و ما در تلاش هستیم تا در سال ۱۴۰۲ این بخش نیز زیر عبور قرار گیرد و بدین ترتیب مسیر کوهدشت تا خرم آباد به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان قرار گیرد.

وی افزود: عملیات اجرایی در بخش هایی از این ۱۳ کیلومتر شروع شده و با اختصاص منابع اعتباری برای تکمیل بخش انتهایی مسیر، تمام مسیر به صورت بزرگراه به جاده اسلام آباد- پلدختر متصل می شود.

خادمی در ادامه سفر خود از محور اسلام آباد- پلدختر بازدید کرد و در خصوص این پروژه گفت: این محور به طول ۱۶۰ کیلومتر اتصال استان کرمانشاه به پلدختر و استان خوزستان را فراهم می کند که تاکنون ۶۰ کیلومتر مسیر در استان کرمانشاه و هفت کیلومتر در استان لرستان به صورت بزرگراه در آمده است.

وی استفاده از سایر روش های تامین مالی برای این پروژه را ضروری اعلام کرد و افزود: با توجه به ترانزیتی بودن محور و عبور ماشین های سنگین و مسیر ارتباط غرب استان لرستان به استان های کرمانشاه و خوزستان، به دنبال راهکار مناسب برای تامین منابع لازم برای تکمیل بخش باقیمانده مسیر به میزان ۲ تا سه هزار میلیارد تومان هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از انجام مطالعات احداث راه کربلا خبر داد و گفت: احداث محور جدیدی از کوهدشت به استان ایلام و مرز مهران در دستور کار قرار دارد که در صورت داشتن توجیه اقتصادی مسیری کوتاه تر و ایمن نسبت به محورهای موازی برای سفر زوار عتبات عالیات است و کوهدشت را نیز از بن بست خارج می کند.

خادمی چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی استان لرستان را اولویت اول تکمیل زیرساخت های این استان اعلام کرد و گفت: با توجه به لزوم ایمن سازی محورهای موجود و افزایش سرعت سیر امیدواریم در سفرهای آتی رییس جمهور به استان اعتباراتی به منظور تکمیل هرچه سریعتر این محورها اختصاص یابد.

 

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 873125 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟