گوشت مرغ منجمد در کردستان 10 هزار تومان کاهش یافت

به گزارش رکنا از کردستان؛ پیمان اسکندری اظهار کرد:به مناسبت نزدیک شدن به ایام عید و همچنین ماه مبارک رمضان و حمایت از مصرف کنندگان قیمت مرغ منجمد از 53 هزار تومان به 43 هزار تومان کاهش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند برای تهیه مرغ منجمد با این قیمت به تمام فروشگاه.های زنجیره، فروشگاه روستا بازار، تعاونی‌ها و فروشگاه‌های که در سطح شهر مرغ منجمد عرضه می‌کنند مراجعه نمایند.

اسکندری اذعان کرد: در حال حاضر 720 واحد مرغداری در استان فعال است و سالانه 95 هزار تا 100 هزار تن مرغ در این واحدها تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد:در ایامی که مازاد بر نیاز در استان تولید مرغ صورت می گیرد، وارد چرخه انجامد شده و در زمان مورد نیاز به منظور تنظیم بازار به بازار عرضه می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه 60 درصد مرغ تولید شده در استان مصرف 40 درصد به سایر استان‌ها صادر می‌شود، گفت: مصرف گوشت مرغ در استان 120 تن در روز است.

وی گفت: روزانه 163 تن مرغ در روز کشتار می شود که 40 تا 43 تن از این میزان به خارج از استان صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به میزان جوجه ریزی برای ایام عید در استان هم گریزی زد و گفت: در دی ماه امسال 4 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای تولیدی استان انجام شده که در ایام عید در بازار عرضه خواهد شد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 872610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟