افزایش دو برابری سرمایه چادرملو/  طرح‌های توسعه‌ای تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد،   در  جلسه مجمع عمومی فوق العاده سازمان صنعتی و معدنی چادرملو پس از انتخاب  دکتر راعی نماینده گروه سرمایه گذاری امید، بعنوان رئیس مجمع و ناظرین  سلحشوری نماینده سهام عدالت و  مونسان نماینده نماینده شرکت فولاد مبارکه ، خلیل زاده نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس قانونی شرکت، مهندس امیر علی طاهر زاده  بعنوان دبیر مجمع و مدیر عامل شرکت،  گزارشی از عملکرد و برنامه های اجرایی شامل عملیات استخراج ، تولید  و فروش محصولات و طرح ها و برنامه های  آتی شرکت که بخشی از آن از محل افزایش سرمایه تامین می شود به اطلاع حاضران رسانده شد و در ادامه، گزارش حسابرس و بازرس قانونی ارائه گردید و تصمیمات ذیل اتخاذ و مورد تصویب قرار گرفت.

افزایش سرمایه :از جمله این مصوبات بود. در مرحله اول مجمع، با افزایش سرمایه از مبلغ 119 هزار میلیارد ریال به مبلغ 192 هزارو 500 میلیارد ریال (منقسم به 192 هزارو 500 سهم عادی با نام یک هزار ریالی) از محل سود انباشته موافقت کرد.

مقرر شد هیأت مدیره پس از عملی نمودن این مرحله افزایش سرمایه نسبت به اصلاح ماده «5» اساسنامه شرکت به شرح زیر اقدام نماید :

همچنین مقرر شد هیأت مدیره برای کلیۀ سهامداران به میزان متعلقه از محل سود انباشته سهام با نام جدید منظور و در صورت ایجاد پاره سهام با رعایت حقوق سهامداران اقدامات قانونی لازم را مطابق مقررات معمول دارد.

مقرر شد در مرحله دوم مجمع، با انجام افزایش سرمایه از مبلغ 192 هزارو 500 میلیارد ریال به مبلغ 271 هزارو 500 میلیارد سریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران موافقت و بر اساس ماده «162» لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، اختیار عملی نمودن افزایش سرمایه و اصلاح ماده «5» اساسنامه را طی مدت دو سال به هیأت مدیره تفویض کرد تا هیأت مدیره پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به عملی نمودن آن اقدام کند. 

   مقرر گردید هیأت مدیره حق تقدمهای استفاده نشده و پاره سهمهای حاصل از افزایش سرمایه را در هر مرحله و با رعایت مفاد ماده «172» لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت و با رعایت شرایط و ضوابط قانونی سازمان بورس و اوراق بهاداردرمهلت مقرر توسط شرکت و از طریق بازار بورس عرضه و مبلغ حاصل از فروش پس از کسر هزینهها و کارمزدهای متعلقه به حساب بستانکاری سهامداران ذینفع منظور گردد.

همچنین در راستای مصوبه شماره 128519/ت59759هـ مورخ 20/07/1401 هیأت  وزیران و با عنایت به توضیحات ارائه شده در مجمع، هزینه کرد به مبلغ 5 هزار و 634 میلیارد ریال به منظور اجرای مصوبۀ مذکور مورد تنفیذ قرار گرفت و مقرر شد درخصوص مابقی مبلغ تعیین شده تا سقف 7 هزار میلیارد ریال، هزینه کرد با رعایت صرفه و صلاح شرکت و لحاظ تمامی ابعاد مالی، استراتژیک، اجتماعی و فنی در اختیار هیأت مدیره قرار گیرد. 

همچنین مقرر گردید به گونه‌ای تدبیر شود که از بابت تأمین آب هیچ هزینهای به مجموعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تحمیل نشود.

همچنین پیرو بند «6» صورتجلسۀ مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 18/04/1401 شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، مقرر شد حق حضور اعضای غیرموظف هیأت مدیره از ابتدای سال 1401 به ازای برگزاری حداقل دو جلسه در ماه تا سقف دو جلسه قابل پرداخت باشد. حق حضور کمیتههای تخصصی هیأت مدیره نیز به ازای برگزاری حداقل یک جلسه در ماه، حداکثر یک بار در ماه قابل پرداخت است. همچنین به پرسنل، مشاورین و هر فردی که هرگونه رابطۀ قراردادی با شرکت دارد در صورت عضویت در کمیتههای تخصصی شرکت از تاریخ این مصوبه حق حضور تعلق نمیگیرد.

بر اساس همین گزارش هــدف شــرکت معدنــی و صنعتــی چادرملــو (ســهامی عــام)، از افزایــش ســرمایۀ  تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح های توسعه در دست اجرا شامل احداثِ نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ِ546 مگاوات به صورت EPC و احــداث کارخانــۀ فروآلیاژهــا (فرومنگنــز پرکربــن، فروســیلیکو منگنــز و فروســیلیس بــه ترتیــب ِ ِبــا ظرفیــت تولید20,000 و 30,000 ،15,000  تن در سال است.

 از دیگر اهداف می توان به احــداث خط تولید فرآورده هــای نســوز شــامل (  310  هزار تن فــرآوری انــواع مــواد نســوز   185 هــزار تــن تولیــد انــواع آجــر، جــرم و قطعــات ویــژۀ نســوز، احداث کارخانه اکسیژن شماره 2  به ظرفیت 15,000 ِ نرمال متر مکعب بر ساعت به روش EP  و جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت های سرمایه پذیر اشاره کرد.

مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت  های سرمایه پذیر، جبران مخارج انجام شده  بابت تحصیل سرمایه گذاری ها  (خرید سهام و تأسیس شرکت)، تحصیل سرمایه گذاری ها( تاسیس شرکت- در جریان) ، جبران مخارج ســرمایه ای انجــام شــده بابــت خریــد و ســاخت دارایی هــای ســرمایه ای ( ساختمان  و تأسیســات، ماشــین آلات و تجهیــزات، وســایل نقلیــه و ...) و تکمیــل طرح های در دست اجرا و توسعه و تأمین بخشی از سرمایۀ در گردش مورد نیاز شرکت به منظور تأمین سنگ آهن ( استخراج و خرید) از دیگر اهداف این شرکت است.

این افزایش سرمایه از محل، سود انباشته، مطالبات حال شدۀ سهامداران و آوردۀ نقدی و منابع داخلی شرکت تامین می شود.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 872278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟