ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شهر‌ها تسهیل شد
به گزارش رکنا از اردبیل،  وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت برای تسهیل ساخت و ساز و نوسازی در بافت‌های فرسوده گفت: با صدور بخشنامه‌ای به تمام استان‌های کشور روند ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شهر‌ها تسهیل شده است.

مهراد بذرپاش افزود: با این بخشنامه در سال آینده میزان صدور پروانه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شهر‌ها به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز خرسندی از افزایش درخواست‌های صدور پروانه برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده گفت: امیدواریم سال آینده، سال خوبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر‌های مختلف کشور باشد.

بذرپاش احیای بافت فرسوده در محیط شهر‌ها را از اولویت‌های وزارتخانه متبوع خود ذکر کرد و افزود: هر قدر بتوانیم در حوزه بافت فرسوده و بنا‌های ناپایدار شهر‌ها سرمایه‌گذاری کنیم به همان میزان مشکلات دولت و مردم در حوزه مسکن کمتر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بافت‌های فرسوده شهر‌ها خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان کافی دارند، ولی نیاز است تا حدودی این امکانات ارتقا یابد.

بذرپاش یادآورشد: در مناطقی که در محدوده و بافت شهر قرار دارند، خیلی مشکل نداریم، زیرا سرانه فضای خدماتی کافی دارند، ولی سرانه فضای خدماتی در شهر‌های جدید دچار مشکل است، زیرا هم خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز، فاضلاب و شبکه‌های مختلف باید به میزان کافی تامین شود و هم خدمات روبنایی از جمله سرانه‌های فرهنگی، خدماتی، هنری، ورزشی، مدرسه، مسجد و سایر خدمات باید مد نظر قرار گیرد.

 

کدخبر: 872079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟