چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش رکنا از لرستان ؛ خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از پروژه‌های در حال ساخت غرب استان، اظهار کرد: محور چهار‌خطه خرم‌آباد- کوهدشت به طول ۹۰ بوده که حدود ۱۳ کیلومتر آن باقی‌ مانده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این پروژه در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: ادامه این مسیر از کوهدشت به سمت سه‌راهی زانوگه به طول تقریبا ۴کیلومتر شروع شده و در سال۱۴۰۲ منابع اعتباری را بیشتر به انتهای این پروژه اختصاص می‌دهیم تا به محور ارتباطی پروژه اسلام‌آباد- پلدختر و رومشکان متصل شود.

معاون وزیر راه به کریدور ملی کرمانشاه، لرستان و خوزستان اشاره کرد و گفت: حدفاصل بین اسلام‌آباد تا پلدختر به‌طول ۱۶۰ کیلومتر یکی از محورهای مطالعاتی و اجرایی این وزارت‌خانه بوده که تا‌بحال حدود ۵۳ کیلومتر آن در استان کرمانشاه و ۷ کیلومتر در استان لرستان انجام شده است.

وی در ادامه به ترافیک سنگین و تردد کامیون‌های سنگین این محور و مسیر ارتباطی مردم غرب لرستان، کرمانشاه و استان خوزستان اشاره کرد و افزود: این پروژه به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن نزدیک ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید از سایر منابع در اختیار استفاده کرد تا بتوانیم مسیر را تبدیل به چهارخطه کنیم.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشنهاد استان مبنی بر تعریض مسیر کوهدشت- ایلام و نهایتا به سمت عتبات عالیات اشاره و عنوان کرد: باید طرح‌ مطالعاتی این محور انجام شود و در صورتی که نسبت به محورهای موازی آن منطقه اگر کوتاه‌تر و توجیه اقتصادی داشته باشد، این محور به دیگر راه‌های ارتباطی سمت مهران و عتبات عالیات اضافه خواهد شد.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 872015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟