50 قانون دست وپاگیر رفع و رجوع می شود

به گزارش رکنا از اردبیل، یعثوب نژادمحمد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۵۰ مورد از قوانین مزاحم و مخل کسب و کار در این استان شناسایی و برای اصلاح به هیات مقررات‌زدایی و یا طرح در شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی ارسال شد.

وی اظهار کرد: بخشی از این اختیارات در محدوده استانی بوده و در تعامل مناسب با بخش خصوصی تلاش می‌شود این موانع و مشکلات در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود، برخی از این قوانین و مقررات مزاحم نیز در هیلت مقررات‌زدایی رفع و رجوع شده و برای ابلاغ به استان‌ها ارائه می‌شود.

نژادمحمد با بیان اینکه در هر شهرستان ۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود، افزود: این فرصت در هر شهرستان مطابق با قابلیت‌های هر منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اشاره به فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گفت: این مرکز با هدف احصا و کاهش فرآیند‌های زاید صدور مجوز‌ها در بهبود فرآیند تولید و اشتغال ایجاد شده و با تلاش این مرکز در چند ماه اخیر یک سوم زمان مورد نیاز برای صدور مجوز‌ها کاهش یافته و با حذف قوانین مخل کسب و کار شاهد تسهیل در این فرآیند‌ها هستیم.

نژادمحمد افزود: تلاش بر این است این مرکز با اصلاح، بهبود فرآیندها، تسهیل امور همچنین حذف مقررات زاید یاریگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری باشد که این کار همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این مرکز نمایندگان تمام دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند تا زمان صدور مجوز‌ها را در یک سامانه الکترونیکی یکپارچه کاهش داده و به سرعت پاسخ استعلامات و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران صادر شود.

 

کدخبر: 871754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟