شمارش حیات وحش منطقه حفاظت شده دنا آغاز شد

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ اسلام جاودان خرد اظهار کرد: ۷۵ کارشناس و محیط بان با همراهی تشکل‌های مردمی و نیرو‌های بازنشسته در قالب ۲۶ اکیپ به مدت دو روز ۹۳ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا را شمارش می کنند.

 جاودان خرد افزود: هرساله با سفید پوش شدن مناطق حفاظت شده و پارک ملی دنا، گونه‌های علفخوار شاخص و گوشتخوار مناطق تحت مدیریت محیط زیست در محدوده استان با همکاری تشکل‌های زیست محیطی شمارش می‌شوند.
وی تصریح کرد: در اجرای این برنامه که گونه‌های شاخص علفخوار، گوشتخوار و شبگرد پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا آمار برداری خواهد شد زیستگاه منطقه نیز مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرد.
جاودان خرد اهداف این سرشماری را تخمین جمعیت کل و بز، در این مناطق عنوان کرد و گفت: اگر چه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری ثبت می‌شود، اما در این سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌ شود وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.
 وی عنوان کرد:  پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود انجام و چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی می‌شود.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 871720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟