افتتاح ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی درنجف آباد/ بزرگترین عصارخانه استان اصفهان در شهرستان نجف‌آباد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ شهردار نجف‌آباد با اشاره به برگزاری هفته حماسه ایثار و شهادت نجف‌آباد به این مسئله اشاره داشت که امسال یکی ازمهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در حسینیه فاطمه الزهرا (ع) این شهر به مدت 10 شب با عنوان از خاک تا افلاک برگزار می شود.

  عبدالرسول امامی، افتتاح ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی را از جمله برنامه های هفته حماسه ایثار و شهادت نجف‌آباد دانست و گفت: بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۰ تعریف شده بود حدود ۳۸۰ میلیارد تومان بود که بخش عمده آن هزینه‌های جاری شهر بود، با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر این بودجه در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ درصد افزایش و به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

شهردار نجف‌آباد تصریح کرد: در بودجه سال گذشته حدود ۷۰ درصد از هزینه‌ها صرف فعالیت‌های جاری و تنها ۳۰ درصد در زمینه مباحث عمرانی می‌شد، اما در بودجه سال جاری این موضوع برعکس شد و حدود ۷۰ درصد صرف فعالیت‌های عمرانی و ۳۰ درصد صرف مباحث جاری شد که این مهم توانست حرکت و تحول عظیمی در مدیریت شهری ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آنچه برای بودجه ۱۴۰۲ به شورای اسلامی شهر نجف‌آباد ارائه کردیم، سال آینده در بودجه ۴۵ درصد افزایش را شاهد خواهیم بود افزود: از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر، محورها و شاخص‌های منشور مدیریت شهری این بود که پروژه‌هایی که تا حدودی پیشرفت فیزیکی داشت، به اتمام برسد.

۴۰۰میلیارد تومان پروژه‌های شهرستانی در نجف آباد

امامی با بیان اینکه ۶۰ پروژه شاخص و محله‌محور با اعتباری بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان در هفته فرهنگی نجف‌آباد افتتاح خواهد شد، ادامه داد: شهرستان نجف‌آباد پنج منطقه دارد که منطقه یک و دو شهر نجف‌آباد، منطقه سه ویلاشهر، منطقه چهار یزدان‌شهر و منطقه پنج امیرآباد است و پروژه‌هایی که در هفته فرهنگی افتتاح می‌شود مربوط به شهر نجف‌آباد است.

شهردار نجف‌آباد با بیان اینکه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیز پروژه‌های شهرستانی در نظر گرفته شده است، افزود: پروژه‌های خوبی برای سال آینده تعریف شده است که افتتاح بعضی از آن‌ها در مدت یک سال و بعضی دیگر بیش از یک سال به طول می‌انجامد.

امامی با اشاره به اینکه پروژه کشتارگاه نجف‌آباد تاکنون حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده افتتاح است، گفت: این پروژه مشکلات عمده‌ای داشت که بعضی از آن‌ها برطرف و بعضی از مشکلات هنوز ادامه دارد، همچنین وارداتی بودن تأسیسات کشتارگاه و دسترسی آن از جمله دیگر مشکلات است.

وی با بیان اینکه عمده مسئله کشتارگاه، صنایع جانبی است، گفت: یکی از مشکلات اساسی کشتارگاه که باعث شده تاکنون افتتاح نشود، مسئله تحریم‌ها بوده است، از این رو فراخوان دادیم تا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این کشتارگاه به عنوان کشتارگاه غرب استان اصفهان راه‌اندازی شود و برای صنایع جانبی آن نیز بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند.

 شهردار نجف‌آباد با بیان اینکه از زمان صفویه باغ شهرهایی در اطراف نجف‌آباد وجود داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر مسیر بوستان و پل زندگی به طول تقریبی هفت کیلومتر، طولانی‌ترین مسیر است که می‌تواند به عنوان مسیر گردشگری شناخته شود، ابنیه‌ای اطراف این مسیر ایجاد شده است.

امامی ادامه داد: بزرگترین عصارخانه استان اصفهان در شهرستان نجف‌آباد وجود دارد، عصارخانه اخلاقی به منظور تملک و مرمت نیاز به اقدام جدی دارد، از این رو انتظار داریم اگر میراث فرهنگی به هر دلیل نمی‌تواند به مرمت این عصارخانه ورود کند، مدیریت شهری را در این زمینه یاری کند.

امامی تاکید کرد: با توجه به روند کنونی و وجود باد و بارندگی، ابنیه یکی پس از دیگری در آستانه تخریب قرار خواهد گرفت، از این رو در صورتی که این عصارخانه مرمت شود به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد.

نجف‌آباد گذشته افتخارآمیزی داشته است

در ادامه این آئین فرماندار نجف‌آباد گفت: چشم‌روشنی انقلاب اسلامی ایران به شهدا است تا امروز کشور بر قله بلند بتابد و چشم دشمن را کور کند. شهرستان نجف‌آباد با داشتن علمای برجسته، شخصیت‌های علمی رتبه بالا که آمار آن‌ها کم نیست، در زمینه رشد معنوی و تربیتی شهرستان تأثیرگذار بوده است.

 موسی مباشری،افزود: در عملیات خیبر سال ۶۲، ۳۳۳ نفر از عزیزان در شهرستان نجف‌آباد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که ۲۰۵ نفر از آن‌ها پنجم اسفندماه بر دوش مردم غیور و همیشه در صحنه نجف‌آباد تشییع شدند، به همین دلیل روز پنجم اسفند را روز حماسه و ایثار و شهادت نام‌گذاری کرده‌اند و هرساله در این هفته فرهنگی برنامه‌هایی برگزار می‌شود که امسال به دلیل گسترده بودن برنامه‌ها برای ۱۰ روز برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: در نقشه استان اصفهان به روشنی می‌بینیم که داشته‌هایی از گذشتگان به‌جا مانده است که در این هفته فرهنگی باید این داشته‌ها را به نسل‌های جدید یادآوری کنیم، زیرا نجف‌آباد گذشته افتخارآمیزی داشته است.

برای محافظت از نظام به عنصر کلیدی غیرت مردم نیازمندیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر نجف‌آباد نیز گفت: عنصر برجسته‌ای که بین ملت ما باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، غیرت دینی مردم بود که در عرصه‌های مختلف ملت را نجات داد و نظام را حفظ کرد.

  اسماعیل آخوندی افزود: امروز برای استمرار پیروزی و حیات نظام مقدس به عنصر غیرت دینی مردم نیازمند هستیم. آنچه باعث شد شهدا در برابر نظام استکبار بایستند و از نظام اسلامی و کشور امام زمان (عج) دفاع کنند، غیرت دینی بود.

وی ادامه داد: در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس و حادثه ۹ دی‌، غیرت دینی بود که به مدد ملت ایران آمد و مردم با داشتن این عنصر به میدان آمدند و نظام اسلامی را یاری کردند، در آینده نیز چنین خواهد بود.

آخوندی با بیان اینکه ما در برابر نظام و سلطه استکبار برای محافظت از نظام به عنصر کلیدی غیرت مردم نیازمند هستیم، گفت: شهدا در وصیت‌نامه خود جمله «من برای ادای دینم به جبهه آمدم» را تکرار کردند، این وظیفه مسئولان را به روشنی نشان می‌دهد برای اینکه راه شهدا و آنچه مقصود و نظر امام (ره) بود را ادامه دهیم، باید این خصلت را در جامعه پررنگ کنیم.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 871252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟