تشریح اجرای بازنشستگی جانبازان و آزادگان مشمول حالت اشتغال

به گزارش رکنا از قزوین، محمدرضا شکوهی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به تشریح اجرای بازنشستگی جانبازان و آزادگان مشمول حالت اشتغال پرداخت.

وی گفت: با عنایت به ماده شش قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان مصوب 1374/3/31 و ماده 27 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مدت حضور داوطلبانه جانبازان و آزادگان در جبهه به درخواست متقاضی معادل یک‌ونیم برابر به سنوات خدمت و قابل احتساب برای بازنشستگی اضافه شده و مشمول دریافت پاداش پایان خدمت می‌گردد.

شکوهی افزود: همچنین با عنایت به مفاد ماده 13 قانون حمایت از آزادگان و همچنین ماده واحده قانون تفسیر ماده 13، در صورت تمایل آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال، مدت اسارت آنان به میزان دو برابر، به‌ عنوان سنوات قابل‌ قبول برای بازنشستگی و به تبع آن برای محاسبه پاداش پایان خدمت، ملاک قرار می‌گیرد.

وی گفت: به‌ منظور محاسبه سنوات قابل ‌قبول برای بازنشستگی، آن دسته از جانبازان و آزادگان حالت اشتغال که دارای سابقه سنوات بازخریدی، استعفا و یا انفصال از خدمت هستند باید سوابق خدمتی و میزان وجوه بازخریدی دریافتی آنان تعیین و توسط دستگاه مربوطه اعلام شود تا در محاسبه سنوات قابل‌قبول بازنشستگی لحاظ شود.

شکوهی گفت: براساس ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری، مشمولین این قانون با حداقل 30 سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و 35 سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر، می‌توانند بازنشسته شوند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردارند نیز با داشتن مدرک کارشناسی مشمول حکم این ماده می‌باشند و می‌توانند تا 35 سال خدمت کنند.

وی ادامه داد: بازنشستگی مشمولین تبصره یک قانون حالت اشتغال باید حداقل 60 سال سن و حداقل 25 سال سابقه خدمت با 25 روز حقوق داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سوابق و شرط سنی یاد شده برای متصدیان مشاغل سخت و زیان‌بار و جانبازان و جانبازان و معلولان تا پنج سال کم‌تر است.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع:روابط عمومی بنیاد شهید قزوین

کدخبر: 870927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟