حمایت از طرح های نوآورانه ساخت خانه های ویلایی در یزد/ یزد جزو ۳ استان اول کشور در تخلفات ساختمانی

به گزارش رکنا از یزد، مهران فاطمی، در اجلاس هیئت‌های عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که به میزبانی نظام مهندسی ساختمان استان یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: یزد نخستین استانی است که طرح نهضت ملی مسکن در آن به صورت ویلایی اجرا می شود.

وی عنوان کرد: در استان یزد از هر طرح نوآورانه که منجر به تقویت ساخت خانه های ویلایی شود، استقبال می کنیم.

فاطمی با بیان اینکه به تاثیر فرهنگ مهندسی باور داریم، بیان کرد: یزد ساخته شده از هنر مهندسان بی ادعایی است که تحصیلکرده نیستند و برخی از آنها حتی بی سوادند اما با دستانی پینه بسته اما خلاق، به خاک جان بخشیدند و خالق میراثی شدند که امروز برای ما یک ثروت به شمار می رود.

استاندار یزد ادامه داد: استحکام و زیبایی بناهای یزد در کنار عظمت، فناوری منحصر بفرد، دارای طراحی زیرکانه است و این دیار مهد پرورش امثال استاد پیرنیا؛ پدر معماری سنتی ایران است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جامعه ۷ هزار نفری مهندسان مجرب، ظرفیت بزرگی برای چشم انداز توسعه استان است و مهندسانی پاک دست، حاذق و خوشنام و معتبر که سرمایه ارزشمند اجتماعی استان در سراسر کشور و نقاطی از جهان هستند، با عملکرد بسیار خوب خود، سبب ساز ایجاد یک برند کاری در این حوزه شده اند.

استاندار یزد افزود: یزد از لحاظ سرانه مشارکت مالی خیرین در ایجاد ابنیه عام المنفعه نظیر مسجد و مدرسه و بیمارستان، پیشتاز کشور است و بسیار مناسب و بجاست که مجمعی از مهندسان نیک اندیش تشکیل شود تا در کنار مشارکت مالی عامه، از تشریک مساعی بخشی از نخبگان جامعه در حوزه طراحی، نظارت و اجرا استفاده شود.

فاطمی ادامه داد: نقش آفرینی بیشتر سازمان نظام مهندسی ساختمان در حوزه تقنینی ساخت و ساز ضروری است و اگر از مجامعی مثل اتاق بازرگانی، به عنوان پارلمان بخش خصوصی یاد میشود، نظام مهندسی ساختمان نیز باید پارلمان بخش ساخت و ساز نامیده شود و بنابراین حوزه تاثیر شما مهندسان، منحصر به اجرا نیست.

یزد جزو ۳ استان اول کشور در تخلفات ساختمانی

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: بیست و پنجمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بعد از سه سال وقفه و با میزبانی استان یزد برگزار می شود که علاوه بر تصویب صورت های مالی در مورد دو قانون جدید ترافیکی و بهره وری ساختمان نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

مجتبی فرهمند در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: استان یزد جزو سه استان اول کشور در تخلفات ساختمانی است و عمده دلیل آن به طرح های تفصیلی بر می گردد که باید این روند بازنگری شود .

وی ادامه داد: نباید برای شهرها نسخه هایی واحد پیچیده شود بلکه باید با با فرهنگ و بوم آن شهرها منطبق باشد .

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 870893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟