ارتقای ۱۸ پله ای شاخص کسب و کار استان نشان دهنده استقبال از سرمایه گذاران در اصفهان است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ هفتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا برگزار شد.

بررسی موضوعات مرتبط با گروه کاری اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، بررسی واگذاری فضاهای آموزشی جهت کمک به تحقیق و توسعه استان، ارائه شرح وظایف گروه کاری اشتغال حمایتی، بررسی گروه کاری پیشرفت و آبادانی روستاها، ارائه گزارش گروه کاری اقتصاد گردشگری و صنایع دستی شامل نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، طرح جامع گردشگری و توسعه سند راهبردی گردشگری، بررسی و تصویب تشکیل گروه کاری توسعه زنجیره های ارزش راهبردی، بررسی مصوبات و اقدامات گروه کاری صادرات غیرنفتی و گروه کاری فرش دستباف، گزارش گروه کاری سرمایه‌گذاری خارجی و بررسی وضعیت جواز های تاسیس صادره از خانه صمت استان از جمله موارد مطرح شده در این نشست سه ساعته بود.

در این جلسه دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در خصوص گروه کاری اشتغال حمایتی، گفت: این گروه کاری در سراسر کشور از جمله استان اصفهان با دو شرط پویایی و چابکی با هدف‌گیری کسب و کارهای خرد و خانگی در جامعه هدف محرومین تشکیل خواهد شد و مواردی که باعث پیشرفت کسب و کارهای کوچک در این مناطق می شود را دنبال می کند.

وی ادامه داد: نباید این گروه کاری از اهداف اساسی خود منحرف شود، لذا سیاست گذاری صحیح و استفاده تجربیات گذشته در تشکیل گروه کاری اشتغال حمایتی ضروری است.

دکتر مرتضوی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و جوهره کار موجود در استان، بیان کرد: مهم ترین وظیفه ما در استان حمایت و تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری و به ثمر رسیدن ایده های تجاری است.

وی افزود: بایستی فضا را به سمتی هدایت کنیم که با رصد ظرفیت ها و مشکلات موجود در شهرستان ها شاهد توسعه و تسهیل باشیم.

استاندار اصفهان همچنین در خصوص سامانه رصد اشتغال تأکید کرد با همکاری اداره کل صمت و اتاق اصناف در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات استان در این سامانه بارگذاری شود.

دکتر مرتضوی تصریح کرد: ارتقای ۱۸ پله ای بهبود شاخص فضای کسب و کار در استان نشان می دهد که برخلاف رویه گذشته، با اقدامات انجام شده استان اصفهان دوستدار سرمایه گذار و مستقبل از سرمایه‌گذاران است.

وی اضافه کرد: این نگاه و رویکرد بایستی در استان ماندگار باشد و بتوانیم با تسهیل امور، جذب سرمایه گذار را به حداکثر برسانیم از طرفی برداشتن موانع این حوزه بایستی با جدیت دنبال شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر نقطه شروع و اوج را در نظر بگیریم می توانیم مأموریت سازمان ها و دستگاه های مختلف را مشخص کنیم تا اقدامات قابل رصد باشند و بتوانیم به صورت کیفی شاهد جذب سرمایه گذار در استان باشیم.

دکتر مرتضوی در خصوص اختصاص مجوز از خانه صمت نیز، بیان کرد: در مراحل اولیه تخصیص جواز بایستی پالایش های دقیقی انجام شود تا با اهلیت سنجی زمین و امکانات در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 870213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟