بعد از 92 سال اتاق بازرگانی صاحب یک ساختمان شد

به گزارش رکنا از همدان، رییس اتاق بازارگانی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت:  همدان دارای ظرفیت خوبی برای   پایانه صادراتی غرب کشور شدند را دارد و نیاز به پیگیری مستمر مسولان استان را دارد.

علی اصغر زبردست به اشاره به شعار اتاق برای همه خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی وظیفه خود   مطالبه‌گری را در اولویت خود قرار داده و تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم بود.

 زبردست تاکید کرد: چانــه زنــی بــا دستگاه های دولتــی و حاکمیتــی بــه منظــور پیگیــری و رفــع مشــکلات فعالان اقتصادی  و عدم وابستگی به بخش دولتی  با نگاهی ملی و بین المللی از مهم ترین اولویت ها و استراتژی اصلی اتاق نهم بوده است

 وی با اظهار اینکه متاسفانه جایگاه بخش خصوصی در کشور و همچنین استان همدان به وضوح دیده نشده، تصریح کرد: جایگاه بخش خصوصی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نیازمند نگاه ویژه مسئولین امر است.

وی ایجاد ساختمان مناسب با جایگاه فعالان اقتصادی را از اولویت ها برشمرد و با اعلام اینکه در سال ۹۶ کلنگ‌زنی ساختمان زده شد، ادامه‌داد: در سال ۹۸ عملیات عمرانی آغاز شد و در نیمه شعبان با زیربنای ۹ هزار مترمربع افتتاح خواهد شد.

زبردست اعتبار این مجموعه را بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان عنوان‌کرد و افزود: ۲۵ میلیارد تومان برای تجهیز این مجموعه هزینه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان از فعالیت با ۲۳ نفر در اتاق بازرگانی همدان‌ خبر داد و اضافه کرد: دو میلیارد تومان هزینه حقوق و دستمزد این افراد است.

زبردست درآمد اتاق بازرگانی همدان را در سال ۹۳ حدود ۷۰۰ میلیون تومان مطرح‌کرد و افزود: این میزان در سال ۱۴۰۱ یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

زبردست در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه پایانه صادراتی غرب کشور پیشنهادی کاربردی است، اظهار کرد: فرودگاه و راه‌آهن همدان علاوه بر جابجایی مسافر، قابلیت حمل بار و ایجاد پایانه صادراتی دارد و امیدواریم مسؤولان ارشد استانی بپذیرند این مهم ظرفیت بالقوه خوبی است.

وی با اظهار اینکه ۶۰ درصد امور اتاق بازرگانی مربوط به کمیسیون مالیاتی است، تصریح‌کرد: در سال ۹۸، یک‌هزار و ۱۰۱ پرونده مربوط به فعالان اقتصادی؛ سال ۹۹ یک‌هزار و ۶۰۳ پرونده بود که توسط ۴۴ نماینده پیگیری شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز یک‌هزار و ۹۹ پرونده پیگیری شد که ۵۰ درصد این پرونده‌ها دفاع و واگذار شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان از واگذاری ۵۰ تا ۶۰ درصد پرونده‌ها در بخش تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: همچنین ۳۲ مورد مصوبه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی با ۱۲ مورد ملی و ۲۰ مورد استانی به تصویب رسید.

زبردست به برگزاری ۳۲ جلسه و ۷۷ نصوبه در کمیسیون فنی و مهندسی اشاره کرد و بیان نمود: در کمیسیون کشاورزی نیز ۳۵ جلسه برگزار شد و ۱۱۶ مصوبه در خصوص پیگیری مشکلات بخش‌های کشاورزی، صنایع غذایی و باغداری اتفاق افتاد.

 

 

 

کدخبر: 869720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟